14 aug

14 augustus 2022 - Argelès-sur-Mer, Frankrijk

Dag 2, na een warme dag gister werden we vanacht woest gewekt door klapperende ramen, wegvliegende dekbedden (niet omdat we Guido's ballen op hadden), getik op het dak!

Storm en regen viel ons ten deel! Ze zullen er hier blij mee zijn ivm de droogte de afgelopen weken.

Dus alles dicht, en vastgezet ja en dan moet je piesen dus samen maar even naar toilet gelopen. En toen lekker weer het bedje in, afgekoeld lakentje erbij en in slaap vallen met Rob de Nijs zijn ritme van de regen.

Om half 7 zijn we weer opgestaan, lekker even douche en ja daar kwam het onvermijdelijke moment van afschijt (ja ik weet t ) .....poepen.

De ochtend beurt na Guido's ballen, ik kan je zeggen ze zijn te lekker om ze te laten liggen maat oh wee!

De tip is ga altijd voor het douche dan kan je nog even nablussen onder de douche!

Goed fris gewassen de caravan weer rij klaar maken, Annet zorgt voor koffie onderweg.

De boel was een beetje nat maar ach ik reken erop dat dat de komende weken wel droogt.

Onze route gaat verder over merendeel snelweg dus zal het iets sneller gaan dan gister. Toen hadden we deze een beetje gemeden ivm eventuele drukte. Het eerste stukje komen we nog door lege stille dorpjes, echter wordt er achter al die luikjes en deuren toch gewoon geleefd. Want hoe klein, stil en vervallen het er ook uitziet er is altijd een boelanzjee?

Met vitrines prachtige gebakjes, krozanten en stokbrood dus bij Annie's koffie een lekker krozantje en flap de pommes!

Deze vergt wat hapkunst wil je niet de rest van de reis met je kont in de kruimels zitten.

Inmiddels naderen we Clermont Ferrand en de regen komt nog steeds met bakken naar beneden. De Puy de Dome laat zich in de verte hullen in donkere wolken maar toch we schieten op.

We hadden net weer even lol, bij de tolpoort.

Wij hebben een kastje op de voorruit die registreert de peage en betalen we achteraf, super handig je kan dan rustig doorrijden. Nee zie Fransen nog gewoon los betalen, dan denken wij waarom? Het kan zo simpel zijn.

Volgens de route kunnen wij om 14.00 op plaats van bestemming zijn, dat zou lekker zijn dan kunnen we de boel nog neerzetten.

Ik kijk uit naar die prachtige middellandse zee, het strand, uitzicht op de Pyreneeën en een lekkere cocktail!

Na een paar uur regen komen nu toch flarden blauw door de bewolking, nog een km op 80 tot de grootste hangbrug van Europa, Milau. Net weer getankt, gelijk een plasje gedaan..... jeetje wat kunnen vrouwen er een teringzooi van maken ik spaar jullie de details! Een rij wachtende, helaas ook bij de heren want als het daar rustig is stap ik gewoon daar het toilet in hahahha dan pissen ze allemaal van schrik over hun schoenen hahahah.

Heb dat een keer gedaan toen Fred en mn pa bij een pisbak stonden, hoi klap op hun reet en het hokje in, hilarisch!

Goed ik heb me gedragen dus, na toilet een bak koffie gekocht en snel de auto in, het was er zo druk en ongezellig dat we weer verder gereden zijn.

Jaaaaa! Ik zie 'm mèditerranèe zo blauw zo blauw!

Inmiddels is het weer 30 gr en zijn we op 60km van de camping, das later als gehoopt.

Veel regen en oponthoud gehad das altijd jammer, maar de zee is in zicht.

Het begon daarstraks al te kriebelen, het landschap veranderd, eerst midden door Frankrijk prachtige route over en door de bergen met groen bezaaide stijle wanden. In de diepte toch hier en daar watertjes die heel dun geworden zijn.

Chateau's en vervallen kastelen afgewisseld door idyllische dorpjes die lijken alsof ze zo tegen de berg gelijmd zijn.

Maar dan zie je opeens het gras wordt geel steen, de loofbomen worden naaldbomen en de karakteristieke cypressen tornen overal bovenuit.

Hier en daar zij je de metershoge bloemen van de agave die overal kan gedijen. Maar ook hier soms een zwarte plek, daar.is het te heet geworden en heeft het vuur grip gekregen.

We kijken uit naar een biertje, dus straks snel de pootjes van de caravan uitdraaien en lekker even bijkomen van de reis.

1. Petula Stolk:
    15 augustus 2022
    Heerlijk dat jullie op je plekje zijn! Veel plezier en ontspanning! ❤️
  2. Roos:
    15 augustus 2022
    Wat heb je het weer leuk verteld ik moeste de hele tijd lachen, nog den fijne tijd en heel plezier. lieve groetjes Roos
  3. Lida of voor Annette je - zus:
    16 augustus 2022
    Nou Astrid, weet je nog het eerste jaar dat jullie ook zo'n tolpoortjes badge hadden?
    Maar nu na vele jaren ervaring gaat dat soepel, dus bij die Fransen zal dat ook wel een keer komen.
    Mooie brugfoto!