Woensdag

23 januari 2019 - Sankt Valentin auf der Haide, Italië

Ja het gaat snel als je het naar je zin hebt,de week is alweer in tweeën.

We hebben vandaag weer een mooie dag gehad, we waren met z’n 4  want Jolanda bleef een dagje bij Antonio. Zij hebben zich vermaakt met een flinke wandeling rond het meer. Het is hier in de zomer een domein voor fietsers en wandelaars, overal zie je route boordjes staan en zijn er paden waar je kan lopen. Al met al zijn ze zo’n 4 uur onderweg geweest geloof ik.

Wij hebben ons weer naar de piste van Nauders begeven, alles verliep weer soepel we hadden direct aansluiting met de skibus. En omdat we zo vroeg waren en er niet veel mensen zijn, gingen we als 1e over die prachtig geprepareerde piste. Een genot zo in de ochtendzon hier en daar een vogel, en overal sporen van beesten die hier in de bossen leven.

Zoals eerder deze week hebben we bij aankomst boven eerst een glüwein gedronken en zijn toen weer op pad gegaan. Twee keer hebben we de hoogste piste genomen, om vervolgens weer terug te gaan naar waar we begonnen waren. Daaruit hebben we wat andere kanten van de berg gezien.

Dit keer hebben we gegeten bij de Larchenalm een gezellig restaurant met terras in de zon. Vandaag heb ik Herrengröstl met speck unt ei gegeten zalig was dat zo op terras.

Zoals jullie wel weten nemen wij altijd een platvink (zakflacon)mee op vakantie ieder voor zich zeg maar. Maar dat neemt niet weg dat wij gerust uit een andere platvink drinken. Nu heb ik voor de lol een platvink gekocht waar 1,4ltr in kan. Vandaag hebben wij die voor een kwart gevuld met een pruimen likeur en heeft Alfredo deze in zijn rugzak meegenomen.

Toen het moment daar was, op het terras van de Larchenalm vroeg ik aan Alfredo: mag ik een slokje uit je platvink?

Tuurlijk vrouw, en hij haalde die mega fles uit zijn rugzak hahahahah je had die gezichten eens moeten zien, zowel die van Marcelino, Annie en het hele terras!

Een paar tafels verder gingen ze zelfs staan om te kijken en vroegen of ze ermee op de foto mochten. We hebben zelf een groepje gemaakt van onze platvinken, en er kwam een Oostenrijker met zo’n mini flesje of die erbij mocht staan en of hij ook een foto mocht. Je snapt dat de grap volkomen geslaagd was, en wij tevreden nog een borreltje konden nemen.

Ja en toen was het al weer tijd om naar beneden te gaan want de bus kwam om 14:45 en die wilde we halen om weer op tijd te zijn bij de andere liften.

Al met al weer een mooie dag in Nauders, op naar st Valentine.

Er is op weg terug naar ons dorp een ski piste/pad daar staan om de 100 mtr borden met daarop een mooie foto van een dier dat hier leeft. Er wordt op deze manier gevraagd of je hun leefgebied wil respecteren. Dus op de piste blijven en afval meenemen en zeker geen kabaal maken. Ja jammer genoeg doet niet iedereen dat, dus je ziet wel eens een spoor van een skiër die toch even het bos pakt. Er leven daar ondermeer de Steenadelaar, vossen, wolven, lynx, Gemzen, steenbokken, korhoenders, reeën, edelherten en berg marmotten . Een heel arsenaal maar toch leuk om dit zo te lezen.

Het is inmiddels steenkoud geworden daar de zon achter de bergen is gegaan, we moeten best nog een eind afdalen dus goed inpakken en jas dicht.

Beneden bij het laatste liftje stond een groepje kleuters in vol ornaat te sterven van de kou, en ze moesten plassen. Zo aandoenlijk maar ook zo herkenbaar want onze kinderen waren ook zo klein toen ze gingen skiën. Gelukkig hadden ze een lieve skileraar en had hij alle geduld met ze. Wij zijn afgedaald en hebben fijn onze warme schoenen weer uit het skidepot gehaald.

Vanavond staat er pizza op het menu, nu eerst even gezellig bijkomen van deze weer geslaagde dag op de piste.

1. Kitty:
    24 januari 2019
    Zo te zien, genieten jullie wel er wel van🥃🥧🍿⛷️🏂, veel plezier xxx
  2. Lida of voor Annette je - zus:
    24 januari 2019
    Heel wat anders, zo'n familieflacon! En daarna toch veilig op de latten verder, zelfs met respect voor de natuur ( neem ik aan, in de verontwaardiging van Astrids woorden te lezen)
    En die skiboxen zijn ook lekker, omdat je de stank van zweetschoenen dan niet in je appartement hebt. Dat is wel een extra eurootje waard!