Laatse afdaling

25 januari 2019 - Sankt Valentin auf der Haide, Italië

Zo dat was onze laatste afdaling, een ritje in de laatste zonnestralen en over een geplaveide piste. We hebben vandaag een paar mooie afdalingen gedaan het was nog steeds erg rustig. Daar hebben we dan ook  van genoten lekker vrij de hele piste gebruiken zonder ergens op te hoeven letten. Het was vandaag wel kouder als de rest van de week, je kwam met een druppel aan je neus weer bij de lift aan hahahaha.

Ik heb zelfs vandaag mijn jas dicht gedaan met skiën !

We hebben ook nog even een glüwein gedronken op de piste, daar hadden ze een heel podium opgebouwd. We denken dat ze daar dit weekend live optredens hebben, en zelfs s’avonds hebben ze vertier op de piste. Helaas is dat te ver van ons vandaan, anders hadden we daar zeker een keer heen gegaan. Ook zijn ze bezig met sneeuwsculpturen te maken, we hebben ze de hele week zien werken aan een soort ronde kom maar zagen niet echt wat het moest worden. Annet kon het niet langer aan en heeft de stoute skischoenen aan gedaan en is gaan vragen wat het moest worden hahahaha

Het moest idd een soort ronde kom met daarin een soort masker van een vrouw en boven haar een soort blad. Zij hadden het midden bepaald door een tak in de sneeuw te steken. Annet stelde voor dat het een zonnewijzer was, maar nee helaas. Vandaag zagen we zowaar een neus en kin gevormd worden, maar eerlijk gezegd ging het ook niet echt snel. Ook stonden er toen we vanochtend boven kwamen 4 hele grote kubus achtige blokken samen geperste sneeuw. Dus we gaan er vanuit dat ze ook hier aan gaan hakken en zagen. Jammer maar voor ons te laat.

We hebben om half 1 Antonio beneden opgehaald, dit om boven nog even met elkaar een afsluitertje te drinken. Jammer genoeg hadden een paar van ons het koud dus zijn we naar binnen verhuisd. Ik had graag nog even dat wintersport gevoel willen houden, zo van een hete glüwein in de winterzon.

En ja dan is het zover de laatste afdaling is een feit, ik heb er extra lang over gedaan, volop genoten dus. Beneden hebben we onze spullen uit dat grandioze skidepot gehaald en een afzakker gehaald bij de tent onderaan de lift.

Een heisse plaumen, ofwel een hete pruim in warme pruimen likeur met slagroom erop. Een genot om te nuttigen kan ik jullie zeggen, de mannen een schnaps en een bier.

Dan moet je er een keer aan geloven, hop je zooi pakken en naar het appartement lopen. De ski’s gelijk bij de auto gezet zodat ze de skibox in kunnen.

Nu gaan we even pakken en om 7 uur heb ik gereserveerd bij een restaurant in het dorp.

Tja morgen de auto pakken en op pad. Ik schrijf nog wel hoe het met ons gaat onderweg.

Voor nu gruss gott

1. Lida of voor Annette je - zus:
    25 januari 2019
    Het inpakken zal wel makkelijker gaan dan vorig jaar😁 Maar het afscheid van de mooie witte bergen zal wel weer een beetje pijn doen. Hopelijk hebben jullie plagend jaar nog goeie benen en knieën.
    Astrid bedankt voor je leuke verslaglegging en dat ik er een beetje bij mocht zijn. GOEDE REIS MORGEN!
  2. Anja Harreman:
    26 januari 2019
    Heerlijk As om je ski verhalen te lezen.ik heb er weer van genoten. Zou zo zelf willen gaan.
    Fijne thuis reis...
    Groetjes.
  3. Annette:
    26 januari 2019
    Het was een heerlijke vakantie met veel zon, goede afdalingen en weinig of geen trammelant. Ciao tot in Holland
  4. Pa:
    26 januari 2019
    Heerlijk wel kom thuis en rustig rijden Grt xxxxx
  5. Lida of voor Annette je - zus:
    26 januari 2019
    Zag ook nog even de uitleg van het truien-opdruk, heel crea dames!!