Op de latten

21 januari 2019 - Sankt Valentin auf der Haide, Italië

Wat een dag

Zo de eerste dag op de piste zit er op en wat voor dag, heerlijk met een blauwe hemel, zonnetje en goed geprepareerde piste.

We zijn vandaag vlak bij huis gebleven, gewoon om even de smaak te pakken te krijgen. Uiteindelijk hebben we een groot deel van het ski oord gehad.

Volgens de omschrijving moet er een skibus stoppen nabij ons appartement. Bij navraag bleek dat met ingang van dit jaar de bus niet meer reed.

De optie was eerst naar de lift lopen, daar omhoog en vervolgens afdalen naar het dorpje Schöneben en daar vertrekt een bus richting Nauders .

Dat was voor vandaag teveel, wel hebben we een skidepot gehuurd voor 6 paar ski’s en schoenen. Dit is een verwarmt, en afgesloten depot, je zet je schoenen in een eigen kastje op verwarmde houders en de ski’s erbij. Dus als je in de morgen komt heb je warme, droge schoenen! Hoe fijn is dat.

Onze eerste afdaling was naar waar we opgestapt waren en daar stond Antonio te wachten op ons, we hebben toen maar gelijk een glüweintje genomen.

De volgende rit was echt ver weg, dus goed op de kaart kijken waar je heen gaat. Het is zo stil op de piste en ook zoveel ruimte een weelde om te skiën.

We hebben er dan ook volop van genoten.

Overal waar je om je heen keek sneeuw, sneeuw en nog eens sneeuw, wat een pak is er gevallen, de bomen hebben het er zwaar mee.

Het uitzicht vanaf de piste en uit de gondel is fenomenaal je kan echt zover kijken en die bergtoppen zijn allemaal gehuld in een witte donzen deken.

Toen we de laatste afdaling gingen beginnen hebben we Antonio een appje gestuurd dat we er aan kwamen. Een maal beneden hebben we het depot afgehandeld en zijn we de apres ski bar in gegaan. Een dolle boel, luide muziek stoffige skileraren en drank. Hahahah we zijn even een klein beetje los gegaan.

Onze Jolande begon er een beetje doorheen te zitten dus besloten we om bij een restaurant (zum see) te reserveren voor de avond.

Inmiddels de jogging broeken aan, sommige alleen een sauna handdoek om zaten we heerlijk na te genieten van de dag.

Morgen eerst een wandeling en op de terugweg langs de super en bakker.

Verder staat op de planning dat we naar Nauders gaan om te skiën.

Inmiddels hebben wij gegeten bij een restaurant dat heet zum see.

Een mooi plekje veel ruimte en een brede kaart ,

We hebben allemaal goed gegeten, een koffie of schnaps toe.

NU in het appartement slaat de vermoeiing toe, iedereen wil naar bed en vooral niet te vroeg er weer uit.

Goed  we hebben een plan gemaakt hoe we hier terug kunnen .kortom morgen een nieuwe dag,  frissen ideeën .

1. Kitty:
    21 januari 2019
    Hehe, zit de hele dag te wachten (ben met pensioen haha) op een verhaal van As, eindelijk niet zo boeiend, dan sneeuw, sneeuw en sneeuw, dat hebben we hier ook en koud, geniet van alles daar grtjs aan iedereen xxx
  2. Lida of voor Annette je - zus:
    21 januari 2019
    Vraagje: is Ton zo snel, jullie zo traag of skiet hij helemaal niet en staat /zit daarom overal te wachten voor hij aan de snaps kan?
  3. Annette:
    21 januari 2019
    Ton vind skiën niet leuk, krijgt er al stress van als ie denk dat ie mee moet. Dus doet het gewoon niet meer. Hij vind het heerlijk een weekje rust te hebben. Donderdag en vrijdag doet ie de werkzaamheden voor zn eigen bedrijf. Genieten doet ie wel,zeker als we weer compleet zijn
  4. Eef:
    22 januari 2019
    ja hoor...…..weer eens mijn mail bekijken...…..O ja …g i..blog van Asrid…...haha ….nu wel op tijd voordat ze terug is.

Ben geen skifan…..maar lijkt me heerlijk(de rest dan)…...zo`n verwarmde kamer voor je natte spullen.....hmmmm…...mislukte toetjes.....huwelijks perikelen.....en alcohollllllllll.

Veel plezier nog en tot horens....xxx