Rustdag
18 juli 2024 - Hinterbrühl, Oostenrijk
Vandaag geen fiets, helm of waterflessen,
vandaag hebben we relax dag gehad.
Oke helemaal rust natuurlijk niet, we hebben een wasje gedraaid zodat we maandag weer frisse fietskleding hebben.
Even met de nagels de zemen schoon gekrabt en toen in de machine hahahaha nee hoor.
En Fred en ik zijn in alle vroegte even met de Vw straaljager naar een diagnostich centrum (lees dealer) geweest. Ja opeens had onze Passat buikklachten, dus hop even onder zocht en een half uur aan de monitor en hij ging weer als een nieuwe. Ja over nieuw gesproken, de garage kon geen update doen omdat de auto te nieuw is?.
Wel hebben we inmiddels een kopie kentekenbewijs das altijd handig hahaha.
Goed terug naar de camping, eerst even gebakjes halen in de konditorij. Tjonge dat kunnen ze wel taartjes en zoete hapjes maken.
Een notenslak, een topfentasse, marillentasse unt nüsrolle, allemaal heerlijk.
Op de camping stond de koffie klaar dus eindelijk ff zitten.
Fred en ik hadden gelijk het restaurant hier in het dorp gereserveerd voor de avond.
Iedereen was z'n eigen ding aan t doen, Fred zat onder het smeer want er moest gesleuteld worden aan z'n fiets, Annie en ik deden de was en Marcel de poepdoos legen.
Het was tijd voor een drankje en om te bespreken hoe en wat morgen (vandaag) in Wenen.
We gaan eerts fietsen met een gids, die brengt ons naar de leukste plekjes hopen we.
De kleding is gepakt, ook wat nets zeg maar want ja het is toch Wenen hè.
Na wat beraad hebben we ook de laatste etappe gesproken. We hebben besloten om in Bratislava een nachtje over te blijven, details volgen.
De dag gaat dan snel, we moesten gaan lopen, nou ja moesten.....
We hadden 7uur gereserveerd dus moet je wel op tijd vertrekken.
Het restaurant was keurig, een goede wijn met ondergaande zon was geen straf.
We hadden ieder een geweldig gerecht, Fred had vlees met paddestoelen saus, de andere vlees met toebehoren en ik, ik had een hele Forel uit de oven.
En ja daar zat ik weer met tranen, want ik moest natuurlijk weer een moment aan mn vader denken, hij hield er zo van hè.
Lekker eten, drankje erbij en ouwehoeren.
Gelukkig vaak genoeg meegemaakt met hem.
De vis viel zo van de graat, citroentje, knoflook en wat kruiden in de buik gegaard zooo lekker.
We wilde afrekenen, toen zei de kelner: nu das pinnen geht hier nicht, nur bar geld.
Pfffff hallo welkom in 2024....
Ik 15 min lopen naar de geldautomaat 2,40 transactie kosten duh.
Maar goed het was heerlijk.
Een wandeling terug naar de camping was goed voor de spijsvertering, Fred ging gelijk door hahahaha
Nog 1 schnapsje voor t slapen gaan, de laatste zooi in de tas en slapen.
Morgen WENEN, te voet, fiets en uit de lucht hihihihi.






Lieve zus, paps komt hier in het Zillertal ook voorbij; we hebben onze laatste vakantie met paps ens mams hier gehad. Mooie herinneringen, inderdaad fijn dat we dat hebben mogen meemaken 😌🥰
Wenen wacht nu op jullie, heel veel plezier en ik kijk uit naar je verslag 🤗🥰