23 aug

24 augustus 2022 - Argelès-sur-Mer, Frankrijk

Een dag om in te lijsten, zon, zee, strand, hapje en drankje eh of toch niet?

We waren in de ochtend, na het ontbijt weer richting zee getogen

De wind was op denken wij, vannacht ging het weer volle kracht vooruit. Ik heb zelfs overwogen om in de caravan te gaan liggen, maar nee dat dan weer niet.

Argeles denderde weer op haar grondvesten, maar om een uut of 6/7 was het klaar.

We zaten heerlijk aan de waterlijn met de voetjes in het grove zand. Biertje? Ja waarom niet hoe langer we wachten hoe warmer ze worden. Koelbox open, biertje pakken en daar stond hij de strandwacht van Frankrijk. Jean kloot Hasselhof even voor t gemak.

Hij had zicht op een supper die redelijk ver uit de kust gedreven was, de man klom en viel klom en viel.

Jean Kloot ging contact zoeken met de uitkijktoren en ging vervolgens dwars in de branding staan en met 1 flipper richting de man zwaaien. Oke dachten wij moet er niet iemand naar toe ofzo, het duurde en het duurde. De man dreef gelukkig weer richting kust en vooralsnog geen reddings aktie. En toen, toen draaide Jean Kloot zich richting ons; bonzjoer frabla de harbelse interdite de plage gbhens ik zeg HO Jean, ho wat zeg jij nou? Kan het ook in het Engels? Zucht: iet is verbitten on de beetsj, no Beer on de bietsj. For nou 1,2,3,4 dat is oke 1 Beer.

Kortom verboden alcohol te nuttige op het strand, ieder dat ene biertje was oke. Hahahahha kwam niet meer bij, meende hij dat nou? Ja het was ernst!

Dat ging ons er niet van weerhouden natuurlijk, het is van de zotte. Als we nu een hele krat mee hadden maar geloof mij na 3 uur in de koelbox is het bier lauw dus als er ieder 3 kunnen drinken op.het strand is het veel. We haddennhet nog nooit meegemaakt, en stond ook nergens op borden ofzo.

Inventief als wij zijn dronken we bier uit de lege zak van het stokbrood, uit de waterkoeler en uit een rode zakdoek (steunen we gelijk de boeren)

Het voelde vreemd, dit hadden we op.het strand nog nooit meegemaakt.

De komende dagen maar is denken hoe we dit omzeilen, want zeg nu zelf kan het nog gekker?

De rest van de dag was zalig, en de zee ja de zee hij rook een beetje ziltig was helder en precies de goede temperatuur.

Joyce en ik zijn na het strand naar dorp gelopen om daar oelala een schelpdieren schotel te bestellen voor morgen mmmmm. We vielen wel bijna flauw van de warmte maar alles voor deze schotel. Morgen zal ik precies uitleggen wat er allemaal op ligt.

Voor Marcel hebben we paella besteld en Fred haalt pizza, die wordt er niet zo blij van. Dit is iets daar kijk ik al jaren naar uit, ik heb dit 4 jaar geleden ook al eens gegeten. Het is bij een vis traiteur die elke dag voor de deur van zijn winkeltje vers paella maakt in een pan van zeker 120cm doorsnee. Eerst gaan er liters olie in, dan kruiden,knoflook, mosselen,rijst, vis, garnalen, krab noem maar op. De hele straat ruikt er dan naar, de mensen staan in de rij als het klaar is, sommige met eigen pannetjes of bakjes.

Zo lekker en leuk heb ik het nog nergens anders gezien. En daar, daar maken ze schotels met schaaldieren , prachtig opgemaakt op ijs en een thermo schaal.

Op de terugweg naar de camping hebben we nog even kaas gehaald want vandaag maken we taco's met gehakt en veel rauwkost.

Eenmaal terug op de camping hadden we er niet veel voor nodig om de andere te verleiden een drankje te gaan doen op het terras van de camping. Eten die je hier toch pas laat.

We hebben een feestelijke cocktail besteld, Mojito, sex on the beach en een blauw goedje waar ik de naam niet van ken. Dat was even lekker gewoon even niks hoeven, ja eten maken maar dat kwam later.

Vanavond gaan we ook even kijken wat we nog kunnen ondernemen, want het strand is leuk maar we willen ook wel wat te doen hebben.

Morgen weer even naar de markt want daar is Joyce ook nog niet geweest.

Morgen een nieuwe dag

1. Lida of voor Annette je - zus:
    24 augustus 2022
    Zelfs met die warmte blijven jullie creatief in het vinden van oplossingen! Santé en veel plezier. En dat wordt weer smullen daar, hopelijk geen maag en darmstoornissen en storm in de broeken!!
  2. Petula Stolk:
    Vispannetje! Lekker hoor 😜
  3. Roos:
    Roos
    24 augustus 2022
    ziet er zo lekker uit het eten en drinken (cocktail) dat vispannetje het water loopt me in de mond. 😜😘