Welkom

7 juli 2021 - Terherne, Nederland

Als eerste even op het internet gekeken om het treurige nieuws te volgen. Er is wat losgemaakt met deze laffe daad, de hele wereld valt erover maar ondertussen vecht hij voor z'n leven. Hopen dat hij dit overleeft, maar wel met een waardevol leven.

Wij gaan gewoon verder met wat de dag brengt, en nu is dat zon, minder wind en team 2 komt vandaag. Vandaag maar eens de haren gewassen hahahah want Sneekermeer water is toch niet zo fris als ik dacht hahaha.
Fred gaat zo even nog naar de winkel in Sneek. Hij haalt wat vers producten, en wat lekkers bij de koffie.
Ik heb lekker in de zon een puzzeltje gedaan en wat met de buren gekletst.
Ja zo relaxen geeft niet veel te vertellen, al kan ik natuurlijk de hele dag door blijven schrijven.

Bij aankomst op de camping zag ik dat de plaats waar team 2 moest komen, net verlaten was door denk ik voorseizoeners dus het gras rond die plek stond bijna 1mtr hoog.
Goed als ik ben heb dat even gemeld, zo van joh woensdag wordt die plaats bezet misschien handig als jullie even maaien.
Ja mefrou wie maoien vief dagen per week en steids een andere locatie......
Eh ja dus....kort gezegd na 5 keer vragen is team 2 inmiddels gewoon op die bende gaan staan. Zij zitten er niet mee, pffff maak ik me druk om.
Zoals bovenstaand ze zijn er! We hadden beide het zelfde idee iets bij de koffie, dus hebben we vanavond ook iets bij de koffie hahahaha. Na een bakkie met dus heb ik ze aan t werk gezet, ja t gaat niet vanzelf.
Er wordt weer flink met alles gegooid maar dat zijn we gewend.....
Fred en ik hebben ons in de zon genesteld met een lees en puzzelboek.
Vanaf een afstand aanschouwen wij het opzet ritueel.
De middag kabelde voort, en de tent staat bijna bij de buren.
Gister heb ik een bbq voorbereid, dwz
Ik heb verse kartoffelsalaat gemaakt, knoflook peen, de vulling alvast gemaakt om Puntpaprika te vullen ( crème kaas, verse kruiden cashewnoten en een topping van mozzarella) , garnalen in de knoflook gelegd, en kipsaté in de marinade gezet.

Dus toen we er aan toe waren heeft Fred het vuurtje aangemaakt en hebben we de tafel in gereedheid gebracht.
Over tafel gesproken, wij hebben al 2 jaar een soort tafel in de caravan waarvan de bovenkant omhoog kan en je er onderin ijsblokken met se nodige drank kan leggen.
Fred is vanmorgen 5 kilo ijsklonten gaan halen en hebben de tafel gevuld met div. flessen en bier.
Op het juiste moment hebben we de tafel erbij gezet en met een groots gebaar wat te drinken aangeboden, echt goed gelukt al zeg ik t zelf.
Gaande weg was het vuurtje op bak temeratuur en kon het eerste erop. We hebben heerlijk gegeten, alles zo goed als op.
Tja en toen kwam de vraag: waar gaan we morgen starten en hoelaat gaan we weg?
We ontbijten morgen om half 9 daarna rijden we naar Leeuwarden en vangen we aan met de 1e etappe deze is 20 km dus mooi om er even in te komen.
Vanaf morgen een verslag anders dan van de camping.
Nu nog even voetbal kijken en een drankje doen.
Op naar morgen! Zin an !

1. Ad onis:
    8 juli 2021
    Hou de pas dr in,ik ga ff bij moe draadjesvlees door de brievenbus doen vandaag,weet ze nog niet ha ha . Lou
  2. Astrid Olree:
    8 juli 2021
    Lief, dat zal ze lekker vinden x
  3. Lida of voor Annette je - zus:
    8 juli 2021
    En met al die knoflook gaan jullie natuurlijk vóór de wind! Ziet er gezellig uit en huiselijk met die echte hanglamp in de voortent.