Windkracht 6

6 juli 2021 - Terherne, Nederland

He schud, schud mm wat is er aan de hand om 3 uur in de nacht schudde de caravan omdat er vol de windkracht 6 in stond te blazen. Maatje naast mij lag met windkracht 3 te blazen dus die heb ik maar laten slapen.
Om 8 uur had ik er genoeg van, mijn pa zei : de wind is mn vriend, dat deel ik wel met hem. Alleen niet als hij vol in de tent staat, gelukkig staat alles goed vast en kunnen we zonder al te veel zorgen de dag tegemoed.
We konden onder de luifel lekker zitten want de temperatuur is prima, maar na ontbijt en koffie zijn we naar sneek gereden.
Het is echt een leuke plaats met verbazend veel winkels, we hebben er eens lekker rondgeneusd en zelfs af en toe wat aankopen gedaan.
Ik zei tegen Fred er moet toch ergens een vishandel zitten, want ik heb goesting naar haring hahahha, stiekem wist ik met mijn ingebouwde tomtom dat er verder op in een straatje èèn was.
Een klein maar schoon winkeltje met een rij mensen, want 5 pers binnen was de max.
Tja ze kunnen beter lekbakjes uitdelen want als je klanten hebt zoals ik dan wordt het een kliederboel voor de deur.
Ik hoorde termen als: ne keet m geliek up
Wulde kruden op oew speciaaltje?
Doede mie maor eene zoute, an de staart.
Mudde ge een bakske mee stukjes?
Echt leuk dat Sneekeriaans.
Het was mijn beurt, eerst even slikken en dan bestellen, 4 nieuwe met ui....
Chef fier neuaie mit uit, oh en an de staart.
Hahhaha we kregen netjes een schaaltje met ieder 2 stuks.
Ik ben er is voor gaan zitten, mouwen omhoog even testen of de kin hoog genoeg kan en dan bij de staart optillen door de ui betten en dan met een sierlijke beweging richting de inmiddels met speeksel gevulde bakkus brengen. Dit vraagt om precisie, want te laag is ui op de schoot, en een vette kin, te hoog is tegen de neus met als gevolg de hele dag vis ruiken.
Ik ben een getrainde haring eetster dus het ging prima.
Ze waren heerlijk en ik kon het niet laten om ook nog even een oester te nuttigen.
Kijk oesters moet je eigenlijk niet in de zomer eten dan zitten ze vol met melkachtig zaad, dat was ik even vergeten. Dus om het zaad heen gegeten want dat is echt niet lekker.

Goed weer op pad, het was er gezellig druk, en de donkere wolken maakte plaats voor af en toe de zon, de mooie bruggetjes met bloembakken doen de stad denken aan toch een beetje buitenland .
Raar eigenlijk dat dat zo in je hoofd zit he, als ik denk aan vakantie dan heb ik beelden van wat ik natuurlijk leuk vind, de zee, restaurantjes, maar ook avontuur zoals raften of canyoningen, slenteren in een Franse badplaats, inktvis eten in Spanje, de geur van zonnebrand. Vroeger was het de boerderij in Oostenrijk waar we jaren heen gingen met vaak de hele familie. Lekker helpen met hooien, koeien melken, bierfeesten, mix grill mit pommes, schnaps en zoenen met Andreas mijn grote vakantie liefde. Bij de wee als ik er mee getrouwd was het ik nu ein Gasthof, discotheek en was ik Frau Burgermeister hahahha.
Nee lekker bij Fredje Baron van Berkel.
Maar goed ik denk dat een ieder zijn idealen heeft als het over vakantie gaat.
Op dit moment stormt het nig steeds het is nu 19 uur, we zitten buiten in het zonnetje met een spanbandje om hahahah en je bier vasthouden natuurlijk.
Vanmiddag hebben we weer wat goede daden verricht ik heb de buurvrouw haar plastic tafelkleed behoed van in de boom belanden, ze was me heel dankbaar.
En samen met Fred hebben we nieuwkomers een handje toegestoken omdat die in windkracht 7 de voortent gingen opzetten.
Het was er èèn van 30 jaar oud met kunststof stokken en de scheerlijnen zaten nog in de verpakking.
Ja zei de vrouw overigens uit zoetermeer; we wilden m eerst weggooien maar ja het kan nog wel.
Nou kijk dit vond ik zoiets als ; je pakt een pak melk uit de koelkast, je schud en dat klinkt niet zoals altijd, je kijkt door dat gaatje en ziet klontjes. En dan zeggen nou het kan nog wel een keer neeeee het is oud, vies, versleten doe weg die zooi.
Nou het skelet staat zo goed als het kon, te klapperen in de wind, echtpaar uit Zoetermeer zijn dineren hahahaha.

We willen vanavond voetbal kijken, maar het nieuws sloeg in als een bom.
Peter r de vries neergeschoten een dejavu met toen ik ook op een camping was en ze Pim Fortuin neerschoten. Ongeloof en verdriet.
We wachten hoe het afloopt, hopen op het beste!

De storm waait voort, morgen komen Annet en Marcel ik kijk er naar uit om eindelijk te gaan wandelen en kijken hoe dat "verloopt" .

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Ad onis:
    7 juli 2021
    Na die oester dach ik,ff niks zegge lou !
  2. Lida of voor Annette je - zus:
    7 juli 2021
    Dat jullie luifel er nog staat! Die had ik al bij voorbaat afgebroken als jullie net zulke windvlagen hadden als hier. Veel plezier als mijn zussie en d'r vriendje jullie komen vergezellen en succes met de wandelplannen!