Etappe 2

10 juli 2021 - Terherne, Nederland

De dag aangevangen  met het gebruikelijke ritueel, wassen eten en prepareren voor de nieuwe dag.
Vandaag lopen we de route andersom, dit omdat ik gister bedacht dat het niks uit zou maken als we de auto bij het eindpunt zouden laten en deze keer andersom zouden lopen.
Dus van Sneek naar Mantgum ipv andersom.
Zo gezegd zo gelopen, we begonnen midden in Sneek, langs het spiegelgladde water, tussen villa's door. Eenmaal uit de bebouwde kom begon de echte route een saaie route wel te verstaan.
We hebben het grootste deel over een betonplaten "fiets" pad tussen veld en rietkraag. Af en toe hoorde we een bootje maar konden m niet zien, dat was jammer.
We wisten dat we op deze route niet veel leven tegen zouden komen, het was dus een aangename verrassing dat we in Boazem een terras zagen. En nog beter het was zelfs open, de dame van het restaurant liep mompelend naar buiten en zei: oh daar sta je?
Hu wat zegt ze? Het bleek dat ze het tegen haar eigen kopje koffie had! Ik zei; laat geworden? Nee maar dit heb ik echt even nodig.
Vriendelijke nam ze onze bestelling op, koffie en ja met appeltaert. Op het moment dat ze het kwam brengen waren er nog 4 fietsers aangekomen en liepen er een aantal wandelaars voorbij. Ze keek op en zei; mm nig meer van die wandelaars, waarop ik zei; oh je weet het nog niet, er is een wandelroute dus komen er nog wel 100 voorbij.
Ze blikten of bloosde niet en zei: hahaha als dat zo is ben ik zo pleiten!
Je zou denken dat ze blij zou zijn in zo'n gehucht wat klandizie te ontvangen maar nee dat was haar allemaal teveel hahaha.
Onze route ging verder, door een weide en ja daarna weer over die betonplaten. Zoals ik al zei saai. Goed we hebben de route volbracht en hadden zelfs nog een stuk van de dag over.
Op de camping zijn we eens lekker gaan zitten met een drankje en snackje. Heerlijk was dat en wat een geluk hebben we met het weer.
Verleden jaar waren wij in Sneek voor een Walking diner, ( dat is dat je bij div restaurant gaat eten, bij 1 voorgerecht ander tussengerecht enz) nou verleden jaar zijn we geëindigd bij  "aan de gracht" de man aldaar was vol passie over zijn kookkunsten en dat bleek niet voor niets. We zijn er toen flink verwend om zo maar re zeggen.
Zo kwamen we erop om vanavond daar eens te reserveren. Het was een drukte van jewel in Sneek maar wij hadden een plekje onder de luifel. Genietend van de avondzon hebben we heerlijk gegeten, behalve Annet. Zij had mosselen gekozen en deze waren te kort gekookt kortom niet te eten dus.
De chef heeft het goed opgelost, de kreeg Gamba's van het huis al met al een geslaagde avond. We hebben bij ons in de tent nog een afzakkertje genomen en zijn eigenlijk best laat naar bed gegaan.
Morgen etappe 3, helaas zonder Fred hij neemt een rustdag, de Jicht is te erg op dit moment en dan ook nog eens die blaren. Daar balen we wel van, niet wat ik bedacht had maar het is niet anders.
Etappe 3 gaat vanaf Sneek naar Balk met meer plaatsjes om te doorkruisen als gister. We spreken dan ook met Fred af waar we gaan lunchen zodat hij daar met de auto heen kan komen.

Oke ik ga m'n schoenen zoeken en aan de wandel.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Koos Bes:
    10 juli 2021
    Hoi allemaal; Heel sneu voor die Fred - ik hoop dat ie een boek bij zich heeft- en beterschap gewenst. Wel handig voor jullie zo'n volgwagen.
    En nog veel plezier en goed weer gewenst. Hopelijk niet te veel beperkingen......
    Groet, Koos
  2. Lida of voor Annette je - zus:
    10 juli 2021
    Onze ervaring met het Grootfrieslandpad is ook dat er veel saaie, rechte stukken tussen zitten. We hadden een keer alleen maar dijk met klimhekjes, wei aan de ene kant, sloot aan de andere kant, miezerig weer en dat de hele dag. Hopelijk is het morgen beter met wat dorpjes onderweg. Groetjes en beterschap voor Fred.