Maandag /dinsdag

30 juli 2019 - Estartit, Spanje

Weer een mooie dag

De vakantie gaat snel, alweer maandag. Vandaag is onze neef Sven jarig ik hoop dat hij taart heeft dan kan hij hem helemaal alleen opeten! Hij is nl thuis en mijn zus en zwager zijn ook op vakantie. Gelukkig is hij gister met Dagmar, Justin en oma op pad geweest. Ik hoorde dat oma het heerlijk gehad had dus daar ben ik dan ook weer blij om.

Maar goed maandag, Joyce en ik waren weer veel te vroeg wakker geworden, nee niet van de wekker nee van de baby naast ons, die jankt elke ochtend. Ja dat kan natuurlijk gebeuren, maar als je dan las vader zijnde zegt; hè hou is op! En verder niks doet, ja dan gebeurt er natuurlijk niks. Het kleine mannetje moet je bezig houden, in plaats daarvan haalt hij hem uit bed zet hem in de box en rookt zelf een peuk terwijl hij met zijn mobiel zit. De kleine man jengelt vervolgens gewoon verder. We hoorde ze gister tegen elkaar zeggen oh joh we zijn gister vergeten hem een fles te geven! Even serieus vergeten, ben je dom of zo. Nee vader en moeder roken er lustig op los met 2 kleine kinderen, en vervolgens doen ze Ernie veel mee. Tja wakker dus. Joyce maakte van de nood een deugt, in de ochtend werkt de WiFi op de camping het best, dus is ze auto racen gaan kijken, de wedstrijd  van gister waar Max 1e werd. Ik ben maar opgestaan en heb een beetje geruimd. Gister avond hebben we gezellig met de oudjes van de overkant gezeten, en het was al snel laat.

Een leuk stel die ook alle kinderen op de camping heeft staan.

Toen het 8 uur was ben ik samen met Joyce brood gaan halen.en. Vandaag is het dan toch zover gekomen we zijn bij de Fish Spa geweest! Daar ga je met je voeten in een bak met visjes en die visjes eten dode huidcellen, een heel apart gevoel. Eerst wast de man je voeten onder een douche, dan krijg je van die overschoenen aan en ga je naar een bakje met daarvoor de bak met visjes. Hij verwijdert dan die schoenen en laat voorzichtig je voeten in het water zakken.

We gingen voor 5min. maar omdat we met z’n 3 waren mochten we er 7

Joyce heeft ons getrakteerd hoe leuk is dat. Als de tijd om is haalt hij je voeten weer omhoog en droogt ze af. Dan heb je een heel schoon en fris gevoel aan je voeten.

We hebben nog een biertje genomen op een terras en zijn daarna weer naar de camping gelopen.

Voor het gemak hebben we belegd stokbrood gekocht, normaal smeren Annet en ik altijd op verzoek een broodje. Dan eens met een blikje vis, of zelfgemaakte eiersalade. Dus vandaag een makkie.

We zitten inmiddels weer lekker uit te waaien aan zee, en het is echt uitwaaien. Er blijft geen parasol staan en hier en daar komt er een opblaas-band/beest voorbij vliegen. Ik moet zeggen ik vind het zalig die wind, gelijk denk ik weer aan pa die zei :de wind is mijn vriend. Zo is hij er toch steeds even bij.

Martelen Fred zijn net even een slushpuppy gaan halen, die ik wat opgeleukt hem met mijn verrekijker ( voor de insiders de fareawaykeeker)

Kijk die verrekijker kun je helemaal niet doorheen kijken! Nee daar zit in iedere kant een flesje met je raad het al ......drank.

Reuze handig en 2 verschillende smaken rum en wodka. Je snapt dat die slush heel anders wordt na deze toevoeging.

Straks nog even in zee en dan houden we het voor vandaag voor gezien hier op het strand.

We hadden nog niet veel boodschappen gedaan, ja wat drinken en eieren. Dus hebben we maar pizza gehaald, ze zijn hier bij de pizzeria erg lekker. Het bleef nog lang warm de avond, dat wordt weer buiten slapen vannacht.

Helaas voor Joyce en mij is er gister een dubbele as (lees aso groot) camper achter ons komen staan. En ja die heeft ook een mega (lees weer aso) grote airco op zn dak staan! . Ja er zijn best wat ergernissen zo op de camping, jankende kinderen, luide airco of rokende buren, dat zijn mijn ergernissen zeg maar.

Ik heb vanochtend de eigenaar van dat slagschip gevraagd of hij wel eens s’nachts buiten geluisterd heeft naar zijn koeling? Nee dat had hij niet, ja dat hoort hè met een airco. Ja natuurlijk meneer en ik snap dat u er heel blij mee bent, maar ik ben vannacht gaan kijken welke auto er stationair stond te draaien. Oh nou ik hur m noe ok nie (Limburgers). Nee dat snap ik, je mot ook vanavond effe gaan luistere als de hele camping leg te maffen, behalve wij ( Rotterdams). Noe ik kan eg nie zonder hur.

Nee dat vraag ik ook niet, maar een paar uur in de nacht zou wel lekker zijn.

Jullie zien m al aankomen, t luchte op maar bereik er niks mee.

Toch denk ik dat het wel een ding aan t worden is op de campings, alles wordt groter en die airco’s zitten er standaard op.

Neem vanavond wel een neut, dan slaap ik misschien beter.

Tut murchen dan maor (Limburgs hahaha )

1. Annette:
    30 juli 2019
    Echt heerlijk zo' n vissen badje Je voelt het nog een tijdje erna , soort van tintelen. Het kriekje erna was ook tintel tintel :)
  2. Kitty:
    30 juli 2019
    Fijn dat je moedertje ook onder de pannen is, ja vakantie gaan snel, maar als ik blog leest, zitten jullie daar al weken, oke, geniet van de laatste dagen, grtjs aan iedereen xxx
  3. Lida of voor Annette je - zus:
    31 juli 2019
    Het succes van een vakantie zit niet alleen in de mede-reisgenoten en het mooie weer, maar staat en valt bij de buren die je iedere keer weer doen verrassen!
  4. Niek:
    31 juli 2019
    ben er efkes veur goan zittuh om da reisverhaalske es toe lesuh...xxx koeskes