Donderdag /vrijdag

26 juli 2019 - Estartit, Spanje

Het hele internet is ontploft vanwege de hitte in Europa/  Nederland!

Daar het hier in Spanje niet raar is als het heet is zie je uit Nederland de gekste dingen voorbij komen. Waar moet dat heen als het een keer een hele week 40gr is? Hier lopen ze al zo langzaam als maar wezen kan, in de winkels is wachten het codewoord en in een restaurant......nou neem maar braad mee want eer je wat krijgt ben je een uur verder.

Het kan ons niks schelen wij hebben de tijd wij hebben vakantie, zelfs de rij bij de bakker in de dan al kokende zon kan ons niet deren. Ik snap dat het vervelend is als je normaal moet functioneren (werken). Ook de oudere hebben het zwaar, koelen en drinken is het advies.

Elke dag heb ik even contact met moeders, ze mist ons heel er over de rest hoef ik niet uit te wijden, de dagen gaan snel ze heeft goede aanloop en kan het nog uithouden. Drinken is niet zo haar ding maar toch elke keer een glaasje is genoeg.

Gister zijn wij even terug gegaan naar de markt, Annet haar verleden week gekocht tasje ging na 2 dagen al vervellen! En ja dat wil je niet hè.

Wij terug; gallo Marokkaan in Spanje, wij kopen die en nu dit (laat het tasje zien) ? Marokkaan: mgle halemge geschenne? Annet; uh wat? Oh het was tegen zijn vader ( of moeder het had een snor en een jurk aan). Marokkaan; Joe kan pak die nieuwe en die oude jij betaal €5 hahahahaha. Annet nee die mag jij hebben. Annet zet het oude tasje op de plek van het nieuwe en zegt dag.

Marcel achten het nodig nog een heel gesprek er aan te verdoen in het geval hij achter ons aan zou komen. Marcel komt te weinig op de markt zullen we maar zeggen.

Ze heeft nu een nieuw tasje en als het nog 2 weken heel blijft is het prima . Op de markt was het allejezus druk en dat met die hitte, wij zijn snel een terras op gaan zoeken en hebben daar eens lekker mensen zitten kijken.

Wat een hoog “tokkie” gehalte hebben sommige mensen, en sommige hebben geen draad aan der kont maar wel onder de tatoeages verschrikkelijk.

We hadden het wel gezien en zijn terug naar de camping gegaan om de zooi op te pakken en naar het strand te gaan. Ik had in de ochtend al extra brood gekocht om mee te nemen.

Het zat in een tas, en goh wat was dat handig zeg; het brood had zichzelf belegd! Was het nou bruine suiker,hagelslag of wat? Oh nee het waren mieren!

Mieren die ons al de hele vakantie treiteren. Het zijn van die hele kleine, ze kruipen zelfs langs een dichte deksel van de pindakaas pot!  We heen uit voorzorg overal plastic zakjes tussen gedaan en extra clipjes. Niks is mier proef zeg maar. Dus het brood kon de vuilbak in.

En nee het was niet meer te eten, kijk 1, 2, of 3 mieren in je eten nou jammer dan maar als je brood vanzelf je boord op loopt dan moet je toch stelling nemen.

Naar het strand even een nieuw stokbrood gekocht en met een visje erop smaakte het prima. We hebben het lang uitgehouden we waren pas om 7 uur terug op de camping. Eerst even bijkomen onder het genot van een ijskoude cocktail. Daarna hebben we wat vlees spiezen op de grill gegooid en met een beetje salade was dat weer goed te doen. Verder koelde het totaal niet af dus rustig bewegen en douche was de enige remedie.

Toen wij al in bed lagen kwam er een horde jeugd voorbij, die gingen nog even lekker op stap, oude camping is het om 24uur stil. Dus zoeken ze hun vertier elders. Er is voor de jeugd genoeg te doen in het dorp, ze kunnen tot diep in de nacht naar het “Engelse pleintje”. Wat daar gebeurt blijft ook daar zeg maar.

Nee wij sliepen al lang toen ze terug kwamen, de bewaking zorgt ervoor dat het terug komen rustig verloopt.

Ik heb eens lekker uitgeslapen tot 8uur hahaha Fred is een keer naar de. Akker gegaan, ook wel eens fijn.

Tja en vandaag vandaag gaan we maar weer naar zee, iets anders is niet te doen. Gelukkig houden we er van en met onze koelbox en zak met brood komen we de dag wel door.

Terwijl ik dit schrijf zijn de plaatselijke bedden verhuurders al vroeg aan het opruimen, wat dat inhoud weet ik niet maar we houden het in de gaten. Ook komt er wat ruimte om ons heen, niet voor lang . Een groep Franse jongeren tussen de 12 en 16 namen (onder begeleiding ) bezit van de ruimte om ons heen. Je weet wel van die jeugd die nergens zin in heeft nergens naar luistert en gieren van de hormonen. Ja het spul mocht even gaan zwemmen. Er was 1 jongeman die geen zin had in wat dan ook. Hij besloot 2 meter naast mij op zijn handdoekje plaats te nemen. En ja je raad het al hij had zijn muziekje ook meegenomen, fijn ik hou van muziek. Ja van muziek, niet van een Franstalige rapper die klinkt alsof hij ernstige buikkrampen heeft. Onze blikken vingen elkaar een moment. Hij dacht ah het irriteerde dieu oude madam iek zette dan mare een beetje harder.

Ach lieve Franse slungel wat een pech heb jij, zit jij nu precies naast MIj!

Ik heb heb even op zijn kopje getikt( hij deed alsof hij sliep) waarna hij mij aankeek en ik hem op subtiele wijze vertelde dat het zachter kon, en hij niet alleen was.

De uit de kluiten gewassen slungel was zo overrompeld dat hij het ding in fluister stand zette. Tja dat kan ook hè.

Nou de rust is inmiddels weder gekeerd de wolken maken weer plaats voor de zon dus ik ga nog even in de slaapstand.

Vanavond halen we gegrilde kip,lekker makkelijk!

Bweenos dias

Oh ja Lida op speciaal verzoek een filmpje erbij hahahahaha

1. Kitty:
    26 juli 2019
    Heb wel 6 keer je blog moeten open om te lezen, kwam niet verder dan het tasje van Annet, zo druk hier, 24 uur franconchamp, maar heb het nu gelezen, weer gezellig,, zitten nu nog buiten 26 gr. Grtjs xxx
  2. Lida of voor Annette je - zus:
    27 juli 2019
    Astrid bedankt, hij is leuk en verduidelijkt veel. En Annette, ik kocht ooit een tasje in Marokko en raad eens: de randen gingen ook vervellen! Kon niet terug, was al terug in Nederland en anders werd het goedkope tasje wel heeeeeel duur!