Boodschappen maandag

22 juli 2019 - Estartit, Spanje

Maandag

Boodschappen dag, na het ontbijt zijn Annet, Mars en Joyce naar de Lidl gegaan. Koelbox mee airco aan en de hitte in.Fred en ik hebben het fort bewaakt en onderwijl heb ik even wat administratieve telefoontjes gepleegd. Helaas moet dat nu ivm ophanden zijnde werkeloosheid. Maar dit ter zijde. Onze tijdelijke buren zijn met hun antieke (lees oude stinkende) camper elders vertrokken. Dit wist dan ook gelijk de hele camping! Wat een kabaal om 4 stoelen en wat rommel op te ruimen zeg.

En inmiddels is de stroom aangevoerde caravans nog steeds niet tot een halt gekomen.

Er wordt driftig getimmerd aan luifels schaduw en nog eens schaduw. De temperatuur is weer op vakantie niveau dus genieten we er van.

Gisteravond zijn we pas na 8uur gaan eten, een verkoelende wandeling langs de boulevard was een welkome afwisseling. We hadden verwacht dat het overal erg druk zou zijn, gezien de drukte waar ze het steeds over hebben. Nou de tafeltjes waren voor het uitkiezen, en bij div. restaurants werden we gelokt met vriendelijke woorden. Het restaurant waar we naar binnen gingen had een kaart met vis en vlees, Fred heeft dat liever dus er was keus voor ons allemaal.

Ze waren erg vriendelijk, en alles wat we besteld hadden zag er goed uit en smaakte des te beter. Heerlijke gaspatio (koude soep), gebakken mini inktvisjes en meloen met ham, Joyce bleef glimlachen bij die prachtige meloen.

We zaten half op het terras, en keken zo over de boulevard naar de zee.

Doordat de zon natuurlijk aan de andere kant ondergaat is het even wennen, maar rap werd de zee door de maan veranderd in een sprookjes achtig tafereel. Het schitteren op de kleine golven, de masten van de zeilboten en in de verte eiland Mendez met daarop de vuurtoren. Kan je het nog mooier hebben?

We hebben afgesloten met een bakkie koffie en zijn weer terug gewandeld over de boulevard. Deze was toen wel druk, alsof je op de markt liep mensen met kinderen, hondjes, verliefd of volgegeten zoals wij.

Op de camping zaten veel mensen bij kaarslicht na te genieten van deze mooie dag. Ook wij hebben nog lang buiten gezeten.

Toen het bedtijd was heb ik eieren voor mijn geldjes gekozen; kussens van de bank naar buiten, laken erop, laken erover en 2 stoelen om uit het zicht te liggen! Zalig buiten geslapen, ik zag en hoorde in de nacht de bewaker voorbij lopen maar die kon mij niet zien. Wat vind ik dat zalig zo.

Toen de ochtend zich aankondigde, dit gaat gepaard met het rondvliegen van 100 meeuwen die op een merkwaardige manier tegen elkaar kwetteren. Iedereen weet dan wakker worden de dag breekt aan. Ik hoorde de ritsen van Joyce haar paleis ook open gaan, die is nog even bij mij komen liggen, ze vond het een lekker plekkie zei ze.

Nadat ze terug waren met de boodschappen hebben we een bakkie gedaan en zijn we richting strand gegaan. De zee was ruw de gele vlag was gehesen, oppassen dus. Maar wat was het geweldig om in die golven te duiken, en je ziet waar wij Nederlanders goed in zijn; zwemmen! Van groot tot klein of andersom waren in zee en allemaal spraken ze Nederlands. Ja je haalt die Franse er zo uit met reddingsvest en shirt tegen de uv stralen, lippen in factor 30 labello en gillen bij elke golf. En de Spanjaarden blijven bij een gele vlag gewoon op het strand hahahaha. Nee dan ben ik trots op Nederland.

We hebben het tot 6 uur uitgehouden, en ja je kent ons gangetje eerst een Mojito en biertje en dan terug de oven in. En met de oven bedoel ik de camping de lucht stond er stil en de warmte zinderde van de daken, iedereen was in de rust modes. Wij zijn dan ook eerst eens even gaan zitten met een koel drankje, even rust zeg maar.

Vanavond iets op de grill, salade stokbroodje en een koude rosé.

Tottos morgos!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Theo Stolk:
    22 juli 2019
    Buiten slapen, dat overleef je hier niet, ben je 's morgens blauw, en dat is niet van de drank maar van de kou.
  2. Eef:
    22 juli 2019
    LEKKER SLAPOS EN MORGEN WEER GEZOND OPPOS!!!!!
  3. Lily:
    22 juli 2019
    Ja dat doen we nou hier word ook warm bah kan daar miet tegen maar ja is niet anders nou nog veel plezier daar maar heb je geen muggen als je zo buiten slaapt brrrrr oké doeiiiii xxx
  4. Kitty:
    23 juli 2019
    Als ik je verhalen leest, dan zie ik dat allemaal voor me, lekker boulevardje, eten en drinken, jij buiten slapen, je slaap dan teminste, is belangrijke, geniet ervan xxx
  5. Lida of voor Annette je - zus:
    23 juli 2019
    En we kunnen ons nu beter voorstellen hoe een bloedhete dag en koele nacht voelen want dat hebben we hier ook. Maar ja, niet die mooie uitzichten, daar moet je even voor rijden!
    Lenie, kan jij een beetje tegen de warmte of blijf je maar zoveel mogelijk binnen. Ze genieten wel hè die vakantievierders. Dat mag ook wel na zo'n zware tijd. Groetjes!