24 Aug

25 augustus 2022 - Argelès-sur-Mer, Frankrijk

Wakker met prachtig weer, ik slaap nog steeds buiten, vanacht wel met war afscherming van stoelen want doordat er veel plaatsen leeg zijn, lig ik in het schijnsel van de lantarens. De wind was goed te doen, de temperatuur was 22gr bij een heldere sterren hemel. Vanochtend heb ik ze verwend metbakken ei naar keus: met spek, chorizo of met kaas, altijd een lekker begin van de dag. Het was wel warm zo bij de kookplaat in de zon, maar goed je hebt wat voor ze over he.

Na ontbijt een bezoek aan de markt, we waren op slipper jagt, Joyce had nieuwe nodig, Marcel zou wel nieuwe kunnen gebruiken, en ik wilde een paar om op de camping rond te lopen ivm grote blaren onder m'n voeten. Deze heb ik al in Nederland opgelopen tijdens mn strand bezoek op die hete dag.

Op de markt was het niet wat we zochten, wel even een drankje gedaan. Daarna maar terug naar Argeles daar waar al die restaurant en kraampjes waren. Joyce had al snel slippers gevonden, leuke met kraaltjes op de wreef en andere gewone teenslippers voor onder de douche. Ik ben ook geslaagd, gewoon van die gemakkelijke slippers met een leuk motiefje. Ijstijd, het was ijstijd, van een paar jaar geleden wisten we nog waar ze lekker ijs hadden, dus nu ook daar besteld.

Ik kreeg al een beetje de zenuwen want om 6 uur konden we de visschotel ophalen, man wat keek ik daar naar uit!

Maar goed het was pas 2 uur dus op de camping eersr nog even lekker rondhangen, tukkie doen verders niks. De wind was te hard om naar zee te gaan, maar dit was ook prima.

Eindelijk waa het zover, mar Annet en Joyce op naar de traiteur, om de bestelden Paella en visschotel op te halen. We zijn met de auto gegaan, want zo'n schotel wordt op ijs opgemaakt, en das niet handig bij 30gr om sannte gaan lopen.

Eenmaal daar aangekomen stonden we ons te vergapen aan al dat lekkers. Toen de winkeldame met de schotel aan kwam lopen schoot ik helemaal vol, ik kan hier zo van genieten. Her was 5 jaar geleden dat we dit eerder besteld hadden, en had altijd gedacht dit ga ik nooit meer zo krijgen!

Ik moest ook op dat moment zo aan m'n vader denken, ik had even een moment voor mezelf nodig.

Goed en wel met die schotel op schoot naar de camping, hij was best zwaar.

We hadden voor Marcel Paella meegenomen en Fred verkoos een Pizza boven dit goddelijke maal.

Daar zat ik dan, een schaal met oesters, prachtige rose garnalen, kokkels, krab, mosselen, horentjes groot en klein en dit alles opgemaakt als een schilderij uit zee. Eerst een oester mmmm zee en de smaak van oester, dan de garnaal, kop eraf, voorzichtig pellen, en dan een hap in het zacht rose vlees mmmm zalig.

Hier en daar een citroen partje en van onder gekoeld met ijs. Wat een geluk, wat een heerlijkheid, we hebben zitten smullen!

De wespen werden hier ook helemaal dol van, er waren wespen die zulke grote stukken krab mee wilde nemen, dat ze niet eens konden wegvliegen echt bizar om te zien. Ik wist dat ze rauw vlees lekker vonden maar dit niet.

Gauw hebben we al het vuil weggebracht want we werden gek van die beesten!

Op de weg terug van de vuilstort hebben we wat schepijs gehaald als dessert, ze waren niet echt berekend op afhaal ijs, de bakjes voor 2 bolletjes waren op.... Dan maar 1 bakje per bolletje.

Oke het donkerbruin schoco ijs was bijna op, toen ik vroeg om een 3e portie werd de dame diep ongelukkig hahaahha, ze zat zowat tot haar polsen onder de chocolade, en we waren nog niet klaar.

We kregen een oude ijsbak om al die lossen bakjes mee te nemen naar onze caravan.

Onderweg stikte Annet en ik van de lol, er kwam een man voorbij mer een heel klein zeer fout zwembroekje aan.....2 ouder dames die hadden dit ook gezien, zij hadden zo'n lol dat wij daar ook weer om moesten lachen. Bah wat fout, doe gewoon een normale broek aan!

Nou de avond was weet gekomen, de wind in rust, wij aan de koffie. Later hebben we een potje gekaart altijd leuk.....hahahaha.

Morgen snorkelen

1. Petula Stolk:
    25 augustus 2022
    Ja, stiekem istie er toch altijd wel bij hè? ❤️
    Fijn dat jullie zo genieten! ☀️😘
  2. Roos:
    Roos
    25 augustus 2022
    Weer heel leuk geschreven Jammer dat je geen Foto heb van dat zwembroekje haha .😘🤗