13 aug op naar Argeles sur mer

13 augustus 2022 - Le Veurdre, Frankrijk

Het is 4 uur s'nachts ( en nee we liggen niet op bed)

Onze vakantie is begonnen, het viel me op dat ik nu is echt voor 2 personen gedacht en gepakt heb, de auto is niet vol! Hahahaha.

We vertrekken zo met als doel Moulins en omstreken te halen en daar te gaan overnachten.

Achter mijn stoel staat weer eten voor de hele week, of als we vast komen te staan in een sneeuwstorm.

Een koelbox ( thanx May) met ruim belegde broodjes,

Fricandeau, grill Worst en gebakken ei met spek mmmm.

Voor de 2e stop hebben we natuurlijk Roombroodjes bij de koffie, 1 van de tradities die we in ere houden. De 1e is trouwens in H.I.Ambacht daar tanken we af en nemen een 1e bakkie mee om vervolgens de rit te aanvaarden.

Gister heb ik de caravan geruimd, en ingeruimd, kon ik vast wennen aan het lekkere temperatuurtje daarbinnen.

Ik vind vakantie geweldig, zou het ook niet willen missen maar tegelijk vind ik het altijd lastig om mijn moppie enz achter te laten. Zij vind het heerlijk het huis alleen hahaha.

Ik heb nog eens goed naar het nieuws gekeken hie het is met de bosbranden in La France. De regio waar wij op aan sturen is voor alsnog vuurvrij.

Vreselijk al die branden, zoveel bos en de bewoners die weg moeten. Ik hoop het niet mee te maken.

Achter ons is wagen 2 Marcel en Annet zijn ook van de partij en later komt Joyce heel decadent nog even met het vliegtuig. Echt gezellig!

Daarnet stonden wij boven aan de weg te wachten op combinatie 2, we waren wat vroeg, zegt Fred; komen ze al? Ik: nee we zijn te vroeg. Hij: mooi dan loop ik even naar huis ......ik moet poepen!

Oke vrolijk kwam hij terug, deed het "slagershupje" en kwam weer naast me zitten.

Dat "slagershupje is ooit ontstaan door een tv reclame, wij gebruiken het al jaren na een goed geslaagd toilet bezoek.

Goed we rijden, over de prachtige Brienenoordbrug met een blik op mn eige Rotterdam♡.

We hebben net een enorme teleurstelling te verwerken gehad.....geen koffie bij HI Ambacht!

We kwamen aan en zagen wel een paar mensen buiten lopen, op naar de koffie ....eh nee de deur zat dicht alle lichten aan niemand te zien. Das best gek voor 24 uur open, we zijn maar weg gegaan je weet nooit voor je het weet sta je bij SBS 6!

De stress begind een beetje te zakken, we zijn nu echt op vakantie.

Oke jullie hebben dit weekend ook een hitte golf, maar ik zoek toch liever de mèditerranèe op.

De reis verloopt nog spoedig het is niet al te warm, en het is nog niet heel druk, de 1e zonnebloemvelden hebben we al gepasseerd. Het blijft een prachtig gezicht al die koppies richting de zon. In het zicht van Reims doemde er opeens een gigantisch zwijn op, boven op een heuvel. Het was tijd voor een pauze dus maar is gaan kijken.

Het monumentale wezen is het werk van gieterijkunstenaar Eric Sleziak. Gedurende 11 jaar las hij duizenden metalen platen. 12000 werkuren in totaalt. Gemaakt in de gieterij van de kunstenaar in Bogny-sur-Meuse. Echt groot dus, maar goed het was tijd voor de puddingbroodjes, en verse koffie. Heerlijk in de zon op een bankje hebben we pauze gehouden.

Terwijl de glooiende kale akkers aan ons voorbij trekken mijmeren mn gedachte een beetje weg, hoe mooi is alles eigenlijk en hoeveel heb ik al gezien in mn leven met alle vakanties!

Ik hoop dat onze kinderen dat later ook hebben, ik heb Stef altijd vanalles verteld over waar we waren wat er groeide en bloeide. Mooie herinneringen.

Ook zie je van die stofwolken, daar waar de boer nog 1 keer over zijn land rijd voordat het in rust mag wachten op de volgende zomer.

Het is vandaag Maria Hemelvaart dus hebben de Franse een lang weekend vrij!

Ja echt vrij, heel veel is gesloten restaurants en winkels maar ook campings.

Gelukkig heeft Annet er met haar goeiste frans 1 kunnen bellen, daar rijden we nu naartoe en dan is het voor vandaag genoeg geweest.

We zijn op een Municipal camping beland dat wil zeggen een gemeente camping, prima om te slapen zeg maar. Ook hier is het 35gr in de schaduw, ik zei net als het niet beter wordt gaan we morgen verder hahahaha.

We hebben heerlijk een paar koude drankjes uit eigen koelkast genuttigd met natuurlijk "guido's ballen.

Ook een traditie van ons ( een speciaal recept van gehakt met veel knoflook en een pot hete sambal) heerlijk op de dag zelf maar morgen hebben we spijt.

Ik ga de dag afsluiten, vanavond proberen lekker te slapen en morgen nog 600km tot Argeles.

1. Dagmar:
    13 augustus 2022
    Wat fijn dat de reis tot zo ver goed is verlopen, wel een beetje jammer van de misgelopen koffie bij H.I.Ambacht!

Hele fijne reis morgen xxx
  2. Petula Stolk:
    13 augustus 2022
    WAT?? Geen koffie bij HI? Ik ga ze aanklagen! Heerlijk dat de reis vlot verloopt, dan is de pret al begonnen…
    Morgen verder lezen aan je mooie verhalen zus! 😘
  3. May Habib:
    13 augustus 2022
    Een koelbox maakt je reis compleet toch Astrid?😂😂
    Fijne reis verder en tot gauw
  4. Annette:
    14 augustus 2022
    Heerlijk vroeg op pad gegaan, na eerste dag rijden ,toe aan.... niks :) kijken of dat gaat lukken. De vooruitzichten zien er goed uit
  5. Roos:
    Roos
  6. Roos:
  7. Roos:
    14 augustus 2022
    Leuk dat jij weer een reisverslag schrijf, het is altijd grappig en spannend . Ik wens een hele fijne tijd en heel veel plezier groetjes Roos 😘
  8. Lida of voor Annette je - zus:
    16 augustus 2022
    Zo, ben weer thuis en heb even tijd: ik ga ook weer genieten van jullie reisverslag.
    Als ik dit tik zijn jullie al lang en breed op de eindbestemming, dus hop, naar het volgende verslag.