Sneekermeermin

4 juli 2021 - Sneek, Nederland

Schat we gaan naar bed, oh ja eerst piesen, douchen, tandenpoetsen ja die gaan nog niet in een bakje, wel m’n bitje en dan eindelijk weer een in de caravan slapen.

In het mooie douche gebouw dacht ik opeens aan onze kinderen, wat een feest toen ze alleen gingen douchen! Daarvoor was het ook nooit een probleem, anders als voor de lichtelijk overspannen moeder die trachten om 3 cabines met schreeuwende jong bij te houden, moeder schreeuwde er bovenuit met als gevolg wij met trillende trommelvlies het gebouw verlieten. We keken elkaar aan en zeiden; die had ze beter in het Sneekermeer kunnen wassen! Maar goed, we gingen te bedde.

Tja in Spanje lag ik soms op de grond onder de luifel, in Ouddorp sliep ik in de aanbouw dus was dit een hele vooruitgang oké ik koos er zelf voor omdat Spanje, 35gr, windstil en Fred onder z’n dekbed werd mij soms een teveel. En in Ouddorp sliep m’n moedertje lekker in het grote bed.

Pfff daar lagen we dan, ieder met ons eigen gedachte, over hoe het hier nu is en dat het raar is en dat we iedereen missen…… oh nee dat was alleen ik! Fred sliep al voordat ik de boven-van de onderkant van het laken had onderscheiden hahaha.

Ik ben in slaap gevallen totdat er een hele harde klap onder de caravan vandaan kwam, schrik, wakker, denken, kijk naast me nee geen reactie.

Ik dacht nou kijk morgen wel, intussen waren de weergoden het Sneekermeer aan te leeghozen om vervolgens op de camping gasten te doen neerdalen, wat een buien maar wel lekker dat gespetter.

Ik heb denk ik rond 5uur de slaap weer had gevat, tot 7 uur…..verdomme piesen.

Fred was zowaar ook wakker dus ik vertel van die aardverschuiving die ik gehoord had: oh niks gemerkt hahahahah nee dat weet ik.

We hebben de boel is goed nagelopen en het blijft een raadsel wat het geweest is.

Afijn de dag begonnen met de gebruikelijke rituelen, en bedacht dat we even naar Sneek zouden gaan omdat we kwablijkelijk (raar woord zo) toch nog wat boodschappen konden gebruiken.

Fred wilde om 3 uur Max kijken, en ik bedacht als we dan terug zijn ga ik even een rondje lopen.

Na ontbijt, (lees kwark van het kaliber alblastine allesvuller ) en een bakkie zijn we naar Sneek getogen, op naar de AH, hè daar zagen we een jumbo, Aldi, en action. Dan maar daar, en om jullie een geheim te verklappen op het moment dat we de winkel in stapten keek bij mij opeens het bruine paard over de staldeur (moest opeens dat ene).

Heb ik dat, nou eerst boodschappen laaien en dan een boodschap wegbrengen.

Het paard bedacht zich en ik kon nog even door, kom zei ik ik wil nog even wat bij de Action halen. Best druk daar, ik krijg het karretje van een jonge dame die vervolgens roept; pas op ik heb Corona…… waarop ik zei oh ik zie wel dat deze van een oud vrouwtje is geweest….. Dat is toch raar, wordt eens volwassen zeg.

Maar goed Fred keek Max en ik deed de ronde, inmiddels had ik al wel mijn (nieuwe) bikini aangedaan onder mijn casual kledij. Mmm waar kon ik het Sneekermeer in? Even vragen, daar kwamen de mannen van onderhoud. Kan ik u helpen (vertaald uit; seg blonde schone wak kenik voor oe doean)

Het kwam erop neer dat je eigenlijk net mag swemme hier, maor als oe bij t steiger te water gaat finden wie da goe.

Oké ik van t steiger heerlijk ff een eindje de Sneekermeermin uitgehangen.

Heerlijk was dat zeg, inmiddels was Max weer 1 e wat dan weer een feestje was voor Steffie en Schoonfamilie want die zijn erbij!

Rede om te vieren met drank natuurlijk.

Voor vandaag hadden wij op het menu: gebakken ui, met tomaat op witte brood met peper en zout…… zo lekker dus dat heb ik gebakken.

Tijdens het bakken stelde ik de vraag aan Fred; hoe gaan we nu slapen?

Met de gezichten naar elkaar of de konten? We zijn er nog niet uit.

Terwijl ik dit schrijf komt de regen weer met bakken uit de hemel, maar de hele dag is het heerlijk geweest.

We zitten nu 21:20 nog buiten onder de luifel, en dat is niet omdat we niet meer kunnen opstaan van de kou!

Blij dat we de luifel eraan gezet hebben, eerst dacht ik een beetje overdreven maar we hebben alles nu eenmaal dus waarom niet gebruiken.

Inmiddels aan een neut en een snackje bespreken we wat we morgen gaan doen.

Ik mis de rest nog steeds heel erg,

Morgen weer een nieuw verhaal.

ps. Na die uien denk ik aan een ponypark!

1. Theo Stolk:
    4 juli 2021
    Uien, ponypark. Ja die pony's kunnen flink schijten maar die boodschap had jij toch al weggebracht😄💩
  2. Dagmar:
    5 juli 2021
    hahaha, weer heerlijk om je verhalen te lezen! Sneekermeermin! Benieuwd naar morgen! X
  3. Fiona Van Baerlem:
    5 juli 2021
    Heerlijk jou verhalen te lezen ..,
  4. Annette:
    5 juli 2021
    Hey Snekekermeermin wat is ongeveer de temperatuur van het water? Dan kan ik me er alvast op voorbereiden ;)
  5. Ad onis:
    5 juli 2021
    Het vermoeden is dat als fred te water gaat ,zn duitse helm spontaan de buikstreek weer opzoekt,mocht dat zo zijn dan is het water rond de 18 graden is mijn ervaring.
    Jack
  6. Petula Stolk:
    5 juli 2021
    Op onze camping zijn kinderen verboden 😊