It keet aon

3 juli 2021 - Friesland, Nederland

Geen stokbrood maar suikerbrood, geen Genepy maar Berenburg, geen mediterrane maar Waddenzee!
'T geet aon!
Wij gaan naar Fryslân, Frankrijk geannuleerd dus op naar Ofwieringa of all places hahaa.
We worden achterna gereisd door Annet en Marcel die komen later deze week.

We vertrekken met een zonnetje en hopen 'm mee te nemen.
Wij gaan komende 2 weken een aanvang/poging doen om de 11 steden route te bewandelen.

Het doosje hangt achter de auto, boodschappen in de kofferbak en zo te zien hangen alleen de schilderijen  nog aan de muur thuis. Wat een pestzooi heb ik weer ingeladen hahhaha.

En voor de intiemie onder mijn volgers, we zitten straks voor de 1e keer in mn leven 800km BOVEN Parijs hahahha.
Lang verhaal, ik kijk dus al jaren naar de wegen kaart, en de rest van de bevolking kijkt naar de noord en zuid Pool.
Hoe wij altijd gekomen zijn waar we geweest zijn is mij een raadsel. Ik ging altijd onder München, Parijs, Brussel en weet ik niet waar  terwijl zij altijd naar boven reden hahhaha.
Maar goed, een blog uit Fryslân dus.

Inmiddels is de auto doordrongen van de geur van koffie, koeienmest en koffibroodje, kortom vakantie.
Het was wel wennen, en tot gister heb ik ook niet het gevoel gehad dat we op vakantie gingen. Zo anders, geen reis plannen geen overnachting zoeken, niks onbekende in het vooruitzicht. Gewoon naar de Aldi, geen peage en bovenal geen zus, ja die 2e zus.
Zus koos ervoor om naar de achterhoek te gaan, misschien volgend jaar weer met elkaar.
De camping die we in het vooruitzicht hebben ligt aan het Sneekermeer, we hebben 2 plekjes naast elkaar gereserveerd.
En we gaan er hoe dan ook van genieten, misschien een keer code "blauw" hopelijk van de drank en niet van de kou!

Het is inmiddels avond, we hebben in record tempo de caravan met voortent op z'n plek gezet.
Zo raar dit, maar goed het was prachtig weer en alles was appeltje eitje.
We  hebben even rondgekeken het is hier water water en water dus veel plaatsen met steiger, heel mooi overigens.
De broodjes hebben we lekker in de schaduw met een biertje weggespoeld hahaa.
Tis een erg rustig veld, met grote caravans.
Onder het bouwen hadden we best weer wat ogen op ons gericht. Ik vroeg Fred hardop (voor de buren) : hoe laat komen de kinderen? En zouden ze de honden meenemen?
Een enkele keek toch wel verschrikt even op hahaha wij lol natuurlijk.
Inmiddels lekker aan de koffie met een neut, gewassen en schoon. Kijken naar het EK en de sportzomer. Morgen gaan we lekker uitrusten, misschien even naar Sneek.

Nou het was een lange dag dus denk dat we lekker slapen vannacht!

1. Theo Stolk:
    3 juli 2021
    Weer een leuk verhaaltje schoonzus, ik moet mijn blog nog schrijven, ga er zo aan beginnen.
  2. Lida of voor Annette je - zus:
    3 juli 2021
    Hé Astrid en Fred, wat anders! Maar vast niet minder leuk! Misschien komen we nog een keertje supporter spelen als jullie langs wandelen of een stukje meelopen. Veel plezier, maar dat zal wel lukken.
  3. Dagmar:
    4 juli 2021
    Geniet ervan!!
  4. Ad onis:
    4 juli 2021
    Kijk uit voor nachtelijke encounters met jongsma,s die schijnen daar los te lopen .
    Jack