Bijna thuis

4 februari 2024 - Lingerhahn, Duitsland

De wekker ging om 6 uur, de laatste spullen pakken, het appartement aan kant, en dan op weg. Even tanken van de snelweg want dat is altijd goedkoper. We gaan richting Geneve dan beslisseen we of we over Luxemburg of dat we over Lausanne, Bern, Basel en dan zo door duitsland rijden, ja dat doen er dus meer. We hadden een goede start maar naar mate we verder kwamen werd het drukker en stonden we al snel in de file.
En dat is duf, na die zonnige dagen met strak blauwe hemel. Nu is alles grijs en grauw, beetje jammer.
Annie heeft even last van het hoogte verschil, maar gelukkig knapte ze na een uurtje weer op. Ik heb even op internet gezocht naar een Boulangerie die dicht langs de weg zat. En ja gevonden dus zijn we daar even naar toe gereden en hebben we staan te kwijlen voor de vitrine! Nee das andere koek hahahhaa woordgrap. Luxe taartjes, croissants, brioche, Flan enz enz. Weer eens wat anders dan een krompoes, bah het woord alleen al.
Goed lekker ingeslagen, gelijk een bakkie in de reisbekers gedaan en hop op weg.
Met pijn in m'n hart zie ik ze verdwijnen die stoere massive reuzen, die gelaten met hun sneeuwdek wachten op de 1e zonnestralen.
Hier en daar kringelt er wat rook uit schoorstenen, ik denk dan aan vroeger in Oostenrijk ons vaste adres. De boer ging melken dan hoorde je de koeienbellen rinkelen en gelijk rook je de haard. De boerin stookte m op zodat wij met ontbijt lekker warm zaten.....mooie herinneringen. En dat aan een beetje rook hahaha. Geneve kwam op de borden, dus moesten we echt beslissen. Oke zwitserland werd het, dan wel even een vignet kopen a€44 voor een heel jaar!
Maar goed we betalen dan minder peage dus tja. De koffie is op, de croissants worden genuttigd en de reis gaat langzaam vooruit. Ja langzaam want 400km in 7 uur mijn hemel.
Inmiddels is het 9 uur verder en rijden we in Duitsland. We gaan overnachten in Alzey, een mooi plaatsje waar we al eens eerder waren.
Inmiddels zijn we aan de laatste loodjes begonnen.
We hebben heerlijk geslapen, en gegeten in een echt ouderwets duits restaurant.
Zo een met veel hout, gezellige tafels en van die duitse wijnglazen met van die groene voetjes. Ik heb een heerlijke schweinbraten mit zwiebel unt braatkartoffel gegeten.
En hoe leuk is het om weer een lekker duits te lullen hahaha ich liebe das!
Tja dan zijn we nu toch aan het einde van vakantieblog Wintersport 2024 gekomen!
Iedereen bedankt voor de reacties, tot de volgende keer.
Ik deed het graag, Astrid x

ps Annet heeft haar schoenen toch achter gelaten een triest moment maar het liep niet meer zo tussen die twee ;)

1. Annette:
    4 februari 2024
    Het was een fijne vakantie. As bedankt voor je verhaal x
    Tja, dan zeg ik het nog 1 keer, sapperderflap....
  2. Kitty:
    4 februari 2024
    Jullie hebben weer genoten, ik ook van je verhalen, ziet het allemaal voor me, dankjewel veilig thuis.
  3. Nancy:
    4 februari 2024
    Bedankt voor het schrijven van je blog. we vonden het elke dag zo leuk om het te lezen. Wat een geweldige tijd hebben jullie allemaal gehad en jammer dat de schoenen en Annette niet zijn aangetrokken hahahaha - tot de volgende keer he
  4. Lida of voor Annette je - zus:
    4 februari 2024
    Annette je kunt wel nieuwe schoenen kopen van de erfenis! Zal ma erg leuk vinden en dan is ze elke wandeling er een beetje bij.
    Astrid het was vertrouwd gezellig om "mee te reizen", tot de volgende reiservaring.
  5. Lida of voor Annette je - zus:
    4 februari 2024
    He reactie getikt en dan staat die er niet. Dus nogmaals : Annette koop van de erfenis maar nieuwe schoen. Dat zal ma leuk vinden en is ze er bij elke wandeling een beetje bij.
    Astrid leuk dat ik weer "mee mocht reizen" het was erg gezellig. Tot de volgende reiservaring zal ik maar zeggen.
  6. Roos:
    4 februari 2024
    4 februari 2024 ..Astrid heel bedankt voor je leuke en met veel humor berichte van jullie vankantie..tot de volgende keer.😘🌹

Jouw reactie