30 aug

31 augustus 2022 - Argelès-sur-Mer, Frankrijk

Uitrusten van de dag ervoor, plannen maken voor de laatse dagen. Dat was onze missie vandaag, het is deels gelukt.

We hebben niks gedaan, ja op t strand gelegen!

Maar we zijn ook nog 1 keer een visschotel wezen bestellen, gewoon omdat ik denk dat ik dit nooit meer zo kan doen. Ook wilden we reserveren bij dat luxe restaurant van van de week, maar helaas die zijn op donderdag gesloten. Dus daar moet een alternatief voor komen. De zee en het strand waren weer fantastisch, er kwam alleen een dame voor ons zitten met een klein meisje, de dame hield er alleen een rare manier van aanspreken op na. Ik dacht eigenlijk dar ze de oppas was, ze sprak Engels hardop, tegen het meisje in zee Frans en aan de telefoon Arabisch. Niks mis mee, maar het kwam raar over, ze zocht ook de confrontatie op met andere mensen door hardop.te spreken en rond te kijken of iemand reageerde. Op gegeven moment begint dat kind te janken en zij loopt als Bay watch over het strand naar haar toe. Wederom hardop sprak ze over een Meduse een kwal dus. Div mensen adviseerde haar naar de strandwacht te gaan maar in plaats van dat ging ze met nat zand over het beentje van dat kind wrijven. Zelfs ging ze dus ruzie maken met mensen die wilde helpen. Pfffff hoogstandje ga lekker iets voor jezelf doen ipv zo opvallend op het strand zitten te zitten.

Intussen hielden we Jean kloot hasselhof goed in de gate, en dronken wij bier uit broodzakken en eenleeg melkflesje waar ik de bodem uit gesneden had. Het blijft raar zeg maar. We hebben ook inmiddels alle borden gelezen die bij elke strandopgang geplaats zijn, en geluisterd naar wat de reddings toren elke dag oproept. Daar maken wij uit op dat glad verboden is, maar alcohol wordt niet genoemd of vermeld. Heel vreemd, maar om gezeik tegen te gaan drinken we stiekem ons drankje uit andere verpakkingen.

Om 5 uur begin het te betrekken en hoorde we in de verte rommelen, het was tijd om te gaan.

Bij de caravan alles weer uitgehangen en uitgespoeld, toen was het tijd om nog even naar de viswinkel te rijden om de schotel voor morgen te bestellen. Ik had nog wat lol met de visman, hij wist mijn naam niet te spellen van de week dus ik zong nu ole ole ole ole voor hem, hij moest lachen maar begreep het direct. Morgen om 6 uur een schotel met extra krab poten mmmmmm.

Gelijk bij de buurman een cola fles met Sangria Blache laten vullen mmmm wat is dat lekker, en gemakkelijk.

Terug op de camping zijn we even naar het terras gegaan, we hebben de wintersport even ingeluid door een ijskoude Jägermeister te drinken hahahaha

Op naar de caravan, daar hebben we lekker zelf wat op de grill gedaan en genieten nu van een heerlijk rustige avond. Oke de buurcamping heeft karaoke avond en die horen wij best wel heel de tijd. Niet erg storend en om 12 uur is alles stil hier. Nu een bakkie, strand douche. En lekker naar bedje, ik denk binnen want het is niet heel heet op dit moment.

Morgen weer een nieuwe dag

1. Lida of voor Annette je - zus:
    31 augustus 2022
    Ach is jullie vakantie u al weer bijna ten einde? Voor mijn gevoel is die nog lang niet voorbij! Geniet nog maar lekker van de visschotel, het zonnetje, het strand, de mensen om jullie heen, het vakantieleven..