1 sept

2 september 2022 - Prat de Cest, Frankrijk

Dat was zweten vandaag, met een heerlijke temperatuurtje en een beetje zeewind is het opruimen begonnen. Ik ga het nu niet hebben over waar ik al die zooi gelaten heb hoor, het zit in de caravan of in de auto. Wel weer het e.e.a. weggegooid dus dat ruimt op. Ook heb ik een andere indeling gedaan in de caravan, dit omdat we steeds last hebben van te hoge kogeldruk ( Dit moet goed zijn anders loopt de caravan niet lekker achter de auto) . Al met al weer een gedoe, maar het resultaat mag er wezen.

In de middag hebben we gezamenlijk het vuil en fust weggegooid en toen kwamen we zomaar per ongeluk niet expres langs de bar.........

Oh zullen we anders wat drinken nu we hier toch zijn hahahaha en zo geschiede hahahah.

Daarna hebben we nog een laatste duik genomen in die prachtige, loei zoute zee due door de wind mooie schuimkoppen maakte en golven waar je zo heerlijk doorheen kan duiken.

Genoeg gezwommen, nou nee in de zee kan ik nooit lang genoeg liggen. Maar goed we namen bij de kale caravans even onze rust, geloof me dat moet je doen anders hangt om 6 uur je tong op je schoenen en kun je om 9 uur naar bed.

Dat wilde we dus niet, Marcel had nog een leuk restaurantje gevonden op een half uurtje lopen van de camping. Oke daar gereserveerd dus hop de wandelschoenen aan, want op slippers moet je dat niet willen. We hadden een route waar we moesten lopen...... Nou misschien met een zadel op me rug en een bit in mn bakkus! Godver liepen we over een stoffig ondergescheten stinkend met ongedierte bezaaid paarden pad!!.

Wij schelden op Google natuurlijk, en toen de kans daar was na 1,5km zijn we via de auto weg verder gelopen. Er was daar een fietspad naast dus dat ging beter, gaande weg werd de afstand niet kleiner en de tijd langer. Marcel even laten bellen dat we later kwamen....afijn na 3,4 km ploeteren in de warmte en 45 min later kwamen we aan bij het restaurant.

Het was het allemaal waard, een sprookjesachtig terras onder een inmense wilgenboom die sumier versierd was met lampjes, leuke tafeltjes ook met een lampje. Echt een sfeer waar je rustig van werd, echter toen we de menukaart kregen werden we wild. Hahahha wild van enthousiastme, wat een zalige gerechten hadden ze op de kaart staan.

Fred koost "een wandeling door de tuin" dat waren allerlei groente gegrild met sliertjes saus erover, daarnaast een bolletje ijs van munt en citroen. Een geweldige combi. Als hoofdgerecht had ik " stukjes van het zwijn" een prachtig opmaakt boord met vlees, paarse bloemkool, pastinaak, rettich en een oosterse dressing mmmmmmm.

En dan het dessert, "een beetje chocolade"

Dit was frambozen ijs met een lava cake die als je 'm doorsnee vloeibare chocolade liet uitlopen, alles afgemaakt met wat verse frambozen munt dressing en crumble!

En nu hoor ik jullie denken, ach die As die moet zo weer haar hoeven aan, zadel op der rug en een voorzak voor de meurf!

Nee, nee hahaha we zijn met een TAXI terug gegaan!

Geweldig idee, bijna het beste van die dag.

Zo zie je we hebben weer een dag volgemaakt, er is altijd wel iets te beleven.

Terug bij de kale caravan was het even behelpen maar zijn we tevrede gaan slapen. Morgen wacht ons een lange reis.

En morgen zal ik ook mijn laatste verhaal aan elkaar schrijven.

1. Petula Stolk:
    2 september 2022
    Nou zus, ik heb weer genoten van je verhalen! Heerlijk al dat eten en die mooie zee! Morgen nog ééntje 😘
    Goeie reis allemaal! 😘😘
  2. Annette:
    2 september 2022
    Na zo'n heerlijke wandeling, maakte het eten alles weer goed. Heerlijke en mooi op het bord :)