Aan zee

21 juli 2019 - Estartit, Spanje

Zondag

Het was gisteren een lome dag we hebben dan ook niks maar dan ook niks uitgevoerd. Nou ik lieg een klein beetje want vroeg in de morgen is Fred vertrokken met een route in zn mobiel, en zijn Annet en ik gaan nordic walken. Wij waren iets eerder terug als Fred, maar dat is te verklaren. We hebben het grootste deel van de dag om de caravan geluierd, het was steeds bewolkt maar daarbij ook erg warm. In de middag zijn we naar zee gelopen gewoon handdoek en zonnecrème. We gingen alleen maar even afkoelen en daarna bij onze favorieten tent een Mojito of een ander drankje nuttigen.

Ik kan je zeggen dat was heerlijk verkoelend en verfrissend. Op de camping komen steeds meer gasten aan en rijden ze af en aan met gestalde caravans. Achter ons is een groot veld met een vriendenkring in div. caravans, gister hielden ze een gezamenlijke BBQ met flink wat gelach en muziek. Ik heb er van genoten om ze zo bezig te zien, het bracht mij weer bij vervlogen tijden. Want zeg nu zelf wat maakte wij er ook altijd een feest van als we met een grote groep waren. In ons geheugen staat nog de verjaardag van neef Sven, we hadden tussen onze vouwwagens een partytent met daaronder 2 biertafels. Compleet met slingers, ballonnen en kado’s . Wij waren er klaar voor, op een gegeven moment kwam er een stel aanrijden en die hadden een plek naast ons.

Je kon op de gezichten lezen wat ze dachten ; mijn God wat een pest bende  hier gaan we echt niet staan!

Het toeval was dat ik even bij de receptie iets moest gaan vragen, en wat ja daar stond het stel hahahaha. Ik gebrekkig Oostenrijks vroegen ze of er elders plaats was, maar nee ze moesten naast ons staan.

Ja wat moet dat moet, zij de tent opgezet.

Theo en Jeroen hadden de taak op zich genomen om voor dat hele zooitje pannenkoeken te bakken. Je ziet het misschien al aankomen: hè Theo hoe hoog kan jij de pannenkoek keren? Hè Jeroen vang jij die van mij......... niet lang daarna vlogen de pannenkoeken over de partytent van de ene pan in de andere! Wat een lol hadden de kinderen.

Met die buren is het goed gekomen, elke dag vroegen ze mij waar ze heen konden gaan en vertelde dan in de avond hoe geweldig het was. Ze begrepen achteraf best waarom het zo’n zooitje was en konden er om lachen.

Onze buren nu hielden het netjes, ruimde op en stopte op tijd met harde muziek.

Wel vakantie zo!

Wij hebben bij de caravan gegeten pasta met kip, geen toetje dus, wel koffie met een neutje. Ik ben op tijd gaan slapen, was moe en slaap niet zo goed dus een lange nacht was welkom.

Ondanks de drukte is het vrij rustig in de ochtend, ook bij de douche en wc dat is altijd fijn. Terwijl ik schrijf zitten we aan het strand want het is weer een mooie dag, lekker in zee, boekje luisteren wat te eten en drinken. Vanavond willen we in het dorp gaan eten waar weten we nog niet maar dat komt vast goed.

Adios tot morgen

1. Ad onis:
    21 juli 2019
    Zo zo,ik zie dat je vanaf het strand zo tegen het eilandje in de kralingseplas aankijkt,blijkt dat ik toch goeie oogies heb as. Ik zou graag wat eenheid zien in de keuze van parasols,kun jij dat niet ff regelen as. Eetse vanavond he.
  2. Kitty:
    21 juli 2019
    Hallo As, een lome dag is heel lekker, als het zo warm is, zo te lezen vervelen jullie je niet als je bij de caravan zitten met die buren haha, gezellig geniet ervan grtjs xxx
  3. Lida of voor Annette je - zus:
    22 juli 2019
    Jullie club is idd wel erg uitgedund, maar vast niet minder gezellig. En een uitstapje organiseren zal nu ook wel vlotter gaan, minder discussie.
    Slapen in de caravan zal wel zweten zijn, of lig je nog steeds onder de sterrenhemel Astrid?
  4. Theo Stolk:
    22 juli 2019
    Dat van die pannenkoeken kan ik me nog goed herinneren, is die ronde afdruk nog uit je vouwwagendak gegaan?