Wintersport naar Le Corbier / Les Sybelles

9 maart 2018 - Dijon, Frankrijk

Ja wat is dit nu?

Hallo leuk dat jullie er weer zijn, ik/wij zijn op wintersport!

Normaal schrijf ik niet over de wintersport maar de thuisblijvers vinden het toch wel leuk als ze ons kunnen volgen.

Als eerste zal ik vertellen waar we heen gaan, met wie en hoe?

We zijn onderweg naar het skigebied Les Sybelles en wij verblijven in het plaatsje Le Corbier.

Deze reis zijn we met 8 pers.

Mijn zus Petula, zwager Theo, neef Sven, bonuszus Annette met begeleiding van Marcel, m’n eige Fredje en en en Steffie!! .Ja Steffie is weer een keer met ons mee op wintersport.

Voor mij bijzonder is het heerlijk weer te gaan skiën, verleden jaar ben ik thuis gebleven ivm mijn ouders . Het jaar daarvoor heb ik aan ski vliegen gedaan en ik ben blijkbaar niet goed in het landen, dus einde vakantie.

Voor de intimi die weten dat het een zware tijd is voor mijn ouders en m’n pa in het bijzonder.

Gelukkig is alles nu een beetje stabiel en konden wij op vakantie, tot grote vreugde van ze.

Wij hebben zo onze rituelen als we op reis gaan en ook nu zullen die niet ontbreken..........

Bij de grens zijn we al aangehouden omdat div. medereizigers wit poeder onder hun neus hadden!

Na enige uitleg je weet wel zo van ; no misjeu isie suckre de pouder, avec un pain de pudding!

Ze keken ons verbaasd aan we bedoelde dat we net puddingbroodjes gegeten hadden.

Geintje er is geen grens meer natuurlijk!

Maar je snapt de puddingbroodjes ontbraken niet, wat ook niet ontbreekt zijn “Guido’s” ballen. In mijn andere reisverslagen lees je precies wat dat zijn.

Ik kan je wel alvast zeggen dat het morgenochtend een feestje wordt als we naar toilet gaan! Zelf trek ik door en zak ik even tot in het voorbijspoelende water ter afkoeling hahahaha.

Ik rij samen met Fred mee in de auto van Marcel en Annet, het is een volle bak maar we zitten comfortabel met alles om ons heen.

Dus een tas broodjes en beleg, de Koffietas, kussentjes en fleecedeken.

Die laatste hebben we ook echt nodig het is 13gr buiten hahahaha.

De mannen wisselen af en toe met rijden dus dat is fijn.

In de andere wagen zitten Theo, Petula, Sven en Steffie, ook daar ruilen de mannen om af en toe te rijden.

Het is best druk op de rijweg veel vrachtverkeer weinig skiboxen zeg maar.

En om ons heen is alles grijs en grauw, je kan zien dat het weinig geregend heeft. Ook overal omgevallen bomen en hekken, het onderhoud is niet zoals in Nederland.

Man, man die bak met Guido’s ballen komt voorbij pffffff ik heb ze zelf gemaakt maar wat een lucht zeg! 10 tenen knoflook en 2 potten sambal, ik neem er nog 1.

Op dit moment tijden we net tussen Nancy en Dijon dus het vordert al aardig, we overnachten in Dijon de kamers zijn al gereserveerd dus dat is lekker.

Annet maakt ondertussen een puzzeltje.

Het gebied waar we heen gaan zijn we al 2 keer geweest en is een mooi gebied, er ligt genoeg sneeuw en we hebben onze appartementen aan de voet van de piste.

Nu op naar Dijon! Het verbaast me trouwens dat heel Frankrijk niet staat te zoenen hier langs de weg! Er groeit hier onbeschrijfelijk veel Mistletoe in de bomen, sommige bomen zitten wel 20 bossen. Zonde van de bomen dat wel.

Zo aangekomen in het Campanille hotel in Dijon, de kamers zijn schoon en de bedden goed, alleen Steffie ligt op een kinderbed keihard dus.

Hopen dat ze kan slapen.

Bij aankomst hebben we gelijk de plaatselijke pizzeria gereserveerd, dit is een soort hok met een open “keuken” gerunt door de Fam Stiefbeen en zn.

De stoeltjes waren een soort vintage plankjes met poten eronder.

Maar goed we konden wat eten en drinken, een paar kozen voor pizza, zus en ik lasagne van 4 kazen.

Terwijl wij aan t borrelen waren, zowel in de glazen als in onze magen brak er in de keuken enigszins paniek uit! De achterdeur ging open er ging iemand hardlopen en het pand vulden zich met rook van aangebrand eten.

Al snel kwam de lasagne door .......èèn van de 4 kazen kwam van de geit......dat was even doorzetten voor mij. Maar ik ben groot geweest en heb het op gegeten.

Iedereen kreeg zijn eten behalve Annette, je hoor zij had een pizza flambè , het was dus haar pizza die in rook opgegaan was hahahaha.

Na het eten hebben we op de kamer nog een biertje gedronken en zijn we lekker naar bed gegaan.

Morgenochtend om 9 uur verzamelen de dames bij de bakker aan de overkant en denk ik dat we om 10 uur op weg gaan naar de sneeuw!

Ik kan niet wachten jonge wat heb ik daar een zin in.

Voor nu adema en tot snel

1. Jannie Ras:
    Veel plezier ⛷⛷⛷⛷😘😘😘
  2. Pa:
    Heerlijk dat alles vlot veel plezier Ma en Pa xxxx
  3. Lida of voor Annette je - zus:
    10 maart 2018
    Hoi lieve mensen en en alvast een dikke pluim voor verslaggeefster Astrid. Fijn dat jullie weer samen op wintersport kunnen. Nu dit jaar geen gekke dingen doen , jullie worden toch ook al een jaartje ouder :) en weer gebruind en heelhuids terugkomen.
  4. Cathy:
    10 maart 2018
    Hallo lieve As..heerlijk dat jullie konden gaan..heel veel plezier en hopelijk hebben jullie mooi weer..groetjes daar en uitkijken. Liefsss xxx
  5. Kitty:
    10 maart 2018
    Lieve as, gezellig om je verhalen weer te lezen , weer genieten,maak er een fijne vakantie van grtjs aan iedereen dikke xxx
  6. Ellis:
    10 maart 2018
    Fijne vakantie van de muiltjes en doe de groeten aan iedereen