Terug reis dag 1

26 augustus 2016 - Augsburg, Duitsland

Daar zit ik dan, het onderbuik gevoel gaat langzaam weg . Heb goed maar onrustig geslapen, wel met een volle buik.  Het eten gisteren was weer lekker we kregen als afsluiter een Limoncello.
Wij waren lopend naar het dorp gegaan, dus hadden we gelijk een mooi wandeling terug om even uit te buiken . We zijn gelijk naar bed gegaan het was ook al tijd .

Op dit moment zijn we dus al onderweg, het gaat prima na 4 km staan we in de file !
We proberen eerst over de Brenner pas te komen en stoppen dan even voor wat inkopen in Kramsach ohhh Kramsach!

Daar hebben Petula en ik heel wat voetstappen staan, jaren zijn we daar op vakantie geweest (in Breitenbach op een boerderij) . Altijd met veel familie, mn ouders en vrienden dus een stukje sentiment zal het wel geven daar . Als we de inkopen (lees drank en drank ) gedaan hebben gaan we richting Neckarsulm.

Als we het halen op tijd gaan we daar overnachten. We zijn daar vaker geweest ze hebben daar van die over de rand overbloezende knapperige schnitzel mit pommes , Steffie heeft nu al trek (8:30) hahaha .

Nou we rijden stapvoets dus het kan even duren eer we die Brenner over zijn .
Straks schrijf ik weer verder over wat de dag ons gebracht heeft .

Net de Brenner gehad en nu Innsbruck ! Jodelahitie Jodelahitie mijn Oostenrijk,  wat is ze mooi .  We zijn nu 3 uur onderweg we hebben even een sanitaire stop gemaakt ik moest dat ene , en ja ik had wat last van de peper/salami pizza van gisteravond. Gelukkig is het brandje weer geblust, ik hoop alleen voor italie dat niemand een brandende peuk in de put gooit ivm aardbeving's gevaar hahaha.

Goed we zijn nu in Duitsland, het is niet vanzelf gegaan maar we rijden weer . Richting München het is al 14:00 dus de kans op file rond München op vrijdag middag is zeer groot .

We hebben dus net even met z'n 10e de Spar leeg gekocht , ik heb nog een vette bek van mijn overheerlijke broodje met warme tiroler buikspek echt geloof me dat eet je nergens zo lekker!

We worden af en toe ingehaald door caravans zo groot dat je je af vraagt wat ze er allemaal mee of in kunnen . En waar raak je zo'n bak kwijt de plaatsen in Europa zijn echt niet groot want de caravans worden almaar groter maar de campings zitten vaak aan hun max wat oppervlakte betreft . Een geluk ze staan net als wij gewoon in de rij !

Nou op naar onze overnachtings camping . Laterrrrrr

Zo mijn hiemel was ein te reize das kanst du wel zagen !
We zijn op camping Bella Augusta,  naast Augsburg in Bayern.  Het was een lange reis voor 450km ! .
Ook best saai er is niks echt leuk gebeurt.  Hier staan we op een heerlijk plekje onder de bomen dus in de schaduw!  Het is hier momenteel 35gr. al die Duitsers komen aus die holle .

We zijn net eerst gaan zwemmen om af te koelen, er is hier een groot meer waar ook mensen van buitenaf kunnen komen . Na deze heerlijke duik gelijk even douche anders groeit er morgen kroost of waterpest uit lichaam openingen .....en dat wil je niet .

We zitten nu even voor de caravan en gaan zo maar weer eens eten !
Ben benieuwd wat de pot schaft, het maakt mij niet uit als het maar geen pizza is !.
Inmiddels zijn we allemaal schoon en fris dus kunnen we er tegenaan .
De jeugd is ook heel blij want het is free wifi en het werkt nog ook .
Nou auf wiesersehen bis morgen

1. Lida of voor Annette je - zus:
    26 augustus 2016
    Tjeempie wat is die vakantie snel voorbij!! Ik wilde jullie nog goeie terugreis wensen en nu zijn jullie al bijna thuis. En ook nog zonder regen in Oostenrijk, dat vinden wij bijzonder!
    Voor nu welterusten en voor morgen een goeie voortzetting met weinig file-leed hopelijk.
    Astrid, bedankt voor al die mooie verslagen van jullie vakantie wel-en-wee en volgend jaar lees ik weer graag mee. Liefs voor jullie allemaal.
  2. Cathy:
    27 augustus 2016
    Ohhhh Breitenbach...de boederij...er komt van alles boven nu..wat was dat altijd leuk.
    Jullie hebben in ieder geval een leuke en heerlijke vakantie gehad..jammer altijd als het weer voorbij is maar ook altijd weer fijn om thuis te zijn.
    Bedankt voor de leuke verhaaltjes.
    Welkom thuis