Reisdag 2

15 juli 2019 - Carcassonne, Frankrijk

14-07

Oh Petula je hebt de persoonlijke groeten van Kartosje en Juliette!

De dag van de bestorming van de Bastille en het begin van de Franse Revolutie.

Terwijl ik dit schrijf denk ik zou dan opstand van de Gele Hesjes over 100jaar ook herdacht worden? Nou het boeit me niet eerlijk gezegd.

Ondertussen rollen de kilometers onder onze wielen door en loopt de temperatuur buiten op naar vakantie gevoel. Oude radio klinkt ABBA met Dancing Queen Joyce deelt dropjes uit (die scoort punten). We gaan op de camping af waar we verleden jaar ook waren, we kunnen ze niet bereiken dus gokken we erop.

Daarnet hebben we weer van dat onbetaalbare sap in de auto gegooid, we moesten gelijk verder rijden. Er was nergens plaats om te staan, niet omdat het druk is met Toeristen maar omdat het natuurlijk een feestdag is mogen de vrachtwagens niet rijden! Dus even snel piesen en weg wezen op naar een “P” door mogen geen vrachtwagens parkeren (sommige dan hè ). Dat was een stuk beter, lekker met een balletje gehakt, broodje en koud water.

We rijden nu in de Dordogne het is prachtig die omgeving, groene bossen hoge viaducten en uitgestrekte Pèage wegen.

Ik kan niet wachten tot ik morgen heel in de verte de zee kan zien, altijd al een emotioneel moment gewoon omdat ik het zooooo mooi vind.

Zo ik hoor net dat de camping nog plaats heeft dus daar gaan we heen. We zien opeens in de verte een enorme rookwolk, over een uitgestrekt gebied staat er iets goed in de fik. We denken bos want als we uiteindelijk ook door de uitgewaaierde rookpluim rijden ruik je dat typische brandluchtje van vers hout.

Inmiddels hebben we de pèage verlaten en rijden richting lac Thèsauque, ik kijker naar uit want ben het zitten even zat. Het meer waar de camping aan gelegen is is een trekpleister voor de omwonende je kan er heerlijk vertoeven, er is een springkussen in het water je kan varen en 2 restaurant’s.

Gezien de vrije dag is het dan ook heel druk, overal in de bermen staan auto’s geparkeerd en het is er erg smal. De toerit naar de camping is over een parkeerplaats, nu maakte we een hele domme fout: we weken uit voor een Fransman die tegen de richting kwam. Het resultaat dat wij een pad op reden met een uitgang niet bestemd voor caravans.........en er was geen plek om te draaien. Het pad was van dat witte stoffige grind en liep ook nog eens omhoog!

Gezien we tot stilstand kwamen omdat er geen uitgang was moesten we proberen weer op gang te komen. Nou met geen mogelijkheid kwamen we van zn plek. Gelukkig gingen er een paar auto’s weg en konden wij daar afkoppelen en de auto draaien zodat we weer terug konden rijden. Auto 2 was nog niet zo ver als wij dus zij konden nog achteruit met wat hulp van een Fransman!

Nou het was nu dubbel en dwars pootjesbiertijd geworden. We planten de caravan op een mooie plek in de schaduw en zijn even heerlijk gaan relaxen.

Daarbij behoord natuurlijk ook een duik in net kleine zwembad pal naast onze plaatsen. Even twijfelde we daar er een volgens de wereldbevolking altijd zo decadente Franse dame haar opwachting maakte aan de kant van het zwembad! Met haar kleine 200 kilo hipte ze als een zeehond ophaal buik hahahaha nee sterker nog ze plofte met een hekgolf van 1meter het bad in! De kindertjes die aan de overkant hingen hebben ze later in het bos gevonden hahahaha.

Genoeg nu, douche en op naar het restaurant, het was er gezellig druk maar hadden snel een tafel. Een liter koude rosé besteld de mannen bier en daar zaten we voldaan van de hele dag.

Het eten was heerlijk, Annet had Canare ofwel eenden borst, Mars en Joyce hadden fish en chips en Fred en ik een burger. Alles netjes verzorgd.

Als afsluiter nog een koffie, en bij de caravan een neut. We zijn op tijd gaan slapen het was nog warm maar we hebben een goeie nacht gehad.

En toen de camping nog in volle rust zijn wij na het gebruikelijke wassen, koffie en poepen weer op pad gegaan. In het dorp werden we bruut van elkaar geschieden door de slagbomen van de spoorwegovergang even een foto moment natuurlijk. Toen de boemel voorbij was zijn we nog even €0,20 per liter goedkoper gaan tanken en vertrokken richting pèage .

Vandaag nog 280km en dan zijn we in Estartit, de zon staat al hoog aan de hemel de weg is nog rustig dus gaaaaan

Toetameleur tot het volgende verhaal

1. Lily:
    15 juli 2019
    nou was weer wat pff ja je hebt altijd wat he als je op vakantie ga maar ja en die vrouw die in het bad sprong was een soort van tsunamie zeker hahahahah nou groetjes weer het was weer een leuk verhaal doeeiii doe voorzichtig xxxx
  2. Kitty:
    15 juli 2019
    Dat is weer lachen met je, maar jullie hebben het weer op gelost, kon je nog wel één zwem slag doen met zo mens in water, grtjs aan iedereen xxx
  3. Lida of voor Annette je - zus:
    16 juli 2019
    Hoorde net dat er ook weer bosbranden zijn in het zuiden van la douce france, dus wegwezen! Er gaat ook altijd wat mis, maar dat is leuk voor het thuisfront, toch?!
  4. Eef:
    16 juli 2019
    reisverhaal 2 check...…...klinkt nu al heerlijk.... ondanks de tsunami.....en de helling proef met caravan...…..en serieus een aardige fransman