Nauders

22 januari 2019 - Nauders, Oostenrijk

Daar zijn we weer,

Vandaag hebben wij onze latten uitgeslagen (lees vleugels), we zijn iets vroeger opgestaan om naar het ski gebied van Nauders te gaan.

Eerst ben ik om half 8 naar de bakker gewandeld, man man wat een heerlijkheid zeg. Een design ingerichte zaak met mooie vitrines vol lekkers. Ik denk zomaar 25 verschillende broodjes, grote broden te kust en te keur.

Ook de stokbroden waren volop aanwezig.

En dan de vitrine met zoete verwenningen, broodjes koeken taartjes noem maar op. Maar ik ben sterk ik heb alleen broodjes gekocht hahaha.

Terug naar het appartement door de snijdende kou het was -13 en er stond best wat wind. De tafel was gedekt dus we konden gelijk aan het ontbijt. Na het eten aankleden en wegwezen. Met de nodige warme kleding en de gezichten ingesmeerd met factor 50 zijn we op pad gegaan.

En hoe fijn is het dat we onze ski spullen verwarmd opgeborgen staan in het skidepot, voor 2€ per dag p.p ! We checken in ploep deurtje open en daar hangen ze onze skischoenen op warmhoud staven, dit zijn plastic staven waar hete lucht uitkomt en zo je schoenen verwarmd.

Alles weer aan en hup de lift in, en wat een mooi weer, strakke blauwe luchten en een zon hoog aan de hemel.

We hadden een gelukje want de bus die we moesten hebben om naar het andere skigebied te gaan, stond klaar onderaan de afdaling.

Na een kort ritje kwamen we op bekend gebied, de pistes van Nauders.

Een paar jaar geleden zijn wij daar ook geweest, met mijn familie, zus, zwager en nicht van Annette. Dat was ook een leuke tijd, we huisden toen beneden aan de pas in het plaatsje Pfunds, en gingen met de skibus omhoog. Veel lol en gekheid, zeker in die skibus omhoog.

Maar goed we kwamen dus aan, gelijk met de gondel omhoog, het was er erg rustig dus geen wachttijd. En ja eenmaal boven eerst een glüwein om er even in te komen.

Ik wilde zoooo graag hierheen, want het uitzicht en de piste zijn hier onvoorstelbaar mooi. Onder de Glü hebben we de liften en piste even uitgezocht waar we heen wilde. Ik wilde graag naar de hoogste berg, maar helaas was daar alleen een zwarte afdaling of alternatief. Gezien mijn gezelschap dit niet zag zitten en ik het niet mocht van hun, hebben we de op 1 na hoogste lift maar genomen. Een 8 persoons stoeltjeslift, in de zon met uitzicht op 1 hele grote Merengue. Tenminste dat vonden Jolanda en ik, want als je zo vanuit de lift over die vlakte keek leek het meer op een merengue dan op sneeuw. Misschien komt het doordat het zo strak over de glooiende bergen gedrapeerd lag, en de zon er op een bepaalde manier op scheen.

Op het eindpunt ging de beugel omhoog en hup de sneeuw in. Eerst even genieten en kijken waar je niet naartoe mag hahahha.

As maak jij even een foto van ons, oké doe ik. Op het randje van de piste prik ik m’n stokken in de sneeuw handschoenen uit ja even lachen luitjes.

Zoef, er kwam een oudere man ( lees kansloze ouwe lul) klik klik vlak voor mijn neus zet hij z’n stokken in de sneeuw en stapt uit zijn ski’s om vervolgens zijn gezelschap op de gevoelige plaat vastleggen. Goed As even geduld, niks doen, tis hier trouwens Oostenrijk dus het is al listig ivm mijn verleden. Dus rustig stond ik daar.........ja doei bekijk het nu maar. Net toen ik mijn mobiel weg stopte  maakte de man aanstalten om weg te gaan. Nou alsnog een plaatje schieten dan maar.

Annie, Alfredo unt ich zijn een stukje zwarte piste afgegaan en kwamen dan weer op de piste waar Marcellino unt Jolande aan het skiën waren. We hebben de hele dag genoten en zijn nog wat gaan eten bij de Almhütte. Een geweldig restaurant dat er aan de buitenkant uitzag als een oude skihut maar binnen een modern restaurant was. Verzorgde toilet ruimte een kleedruimte (??) lockers enz. Het eten was er lekker de leute vriendelijk en de glü warm. Wat wil de mens nog meer. Ja en dan komt de tijd dat we terug moeten, dat wil zeggen naar beneden, met de bus, omhoog en vervolgens weer naar beneden hahahaha wat een onzin als je er over nadenkt. Het was inmiddels ook erg koud geworden maar wij bikkels zette door. Via een mooi pad kwamen we bij het laatste stukje lift.

Gedaan was het voor deze dag, tenminste het ski gedeelte. Nu kwam het après ski gedeelte, beneden is een soort circus tent en daar binnen kan je verwarmt genieten van een drankje.

Een mooie afsluiting van de dag.

Morgen doen we dit gewoon nog een keer.........omdat het kan.

1. Joossie:
    22 januari 2019
    Ooo jaloerssss, zie ik daar een apfelstrudel met vanille saus??? 🤤🤤😍😍
    Veel plezier ❤️❤️❤️❤️
  2. De aller leukste nicht van de wereld aka Steffie:
    22 januari 2019
    Lieffies! Zo jaloers ☹️❤️
  3. Kitty:
    23 januari 2019
    Wat een mooie en gezellige plaatjes, dat is genieten met dat mooie weer, veel plezier xxx
  4. Pa:
    23 januari 2019
    Heerlijk voor jullie Grt van ons
  5. Niek:
    23 januari 2019
    denk nu dat ik skieen ook maar op mijn bucketlist moet zetten....toppie weer ! xxx
  6. Lida of voor Annette je - zus:
    24 januari 2019
    O wat is het daar toch mooi! Ik weet nog dat ik als niet-meer-skiër daar met de ouders van Astrid naar die eetgelegenheid ben geweest, zóóó'lekker en zóóóó mooi!
    Wat staat er eigenlijk op de achterkant van jullie trui?