Maandag

5 juli 2021 - Sneek, Nederland

Na een goede nacht slapen werden we wakker met regen, gelukkig duurde dat niet lang, dus konden we lekker onder de luifel ontbijten dit keer had Fred broodjes gehaald dus geen Alblastine dit keer.

Er hangt een beetje suffe sfeer hier op de camping, weinig leven en het leven wat er is is 75 en ouder!

Ik heb van die momenten dat ik in ons paleisje sta en denk mmm heerlijk, vanmorgen precies zo, ik liep even een rondje om de caravan en besloot even met een emmertje de tot bloederige stippen uitgesmeerde vliegen van de voorkant af te boenen.

Ik zie dat dan voor me; zzzzztra la la wat ben ik lekker aan t vliegen, kijk is wat een ruimte om me heen zzzzzz weilanden met koeien BHAM een bloederige stip is al wat rest.

Maar goed ik de ramen even gedaan, toen zag ik het rolgordijn binnen….

dat ook maar even snel afnemen.

Terwijl ik bezig was, met mijn microvezel multi doekje bewoog ik per ongeluk de vitrage, ja ik heb vitrage in de caravan.

Toen bedacht ik dat het een hele tijd geleden was dat ik die in de was gedaan had.

Gezien er toch niks beters te doen was heb ik ze maar even in een sopje geslingerd en lekker aan de wind laten drogen. De buren keken er wel naar maar doordat ik ze “de blik” had gegeven zeiden zei niets en gingen weer verder met wat zei aan t doen waren. Bij mij inmiddels alles spik en span dus ik ben tevreden

Oma van 2 plekken verder liep moeizaam met een emmertje richting haar caravan, ik zei; u gaat toch niet poetsen hè?  Ze keek op en liep in onze richting; jazeker, ik ben hier zo klaar mee vakantie in Nederland!  Wij gaan altijd over de grens ik vind hier niks aan bij al die oudjes hahahah ze is zelf 86, opa strompelt rond de caravan met een hele grote korte(net onder de knie) broek aan, geruite sokken over de kuit en sandalen.

Hij ging de auto even halen…….een half uur later kwam hij aan met z’n …Volvo. De caravan begon te rijden met oma er nog in, opa had een moover ; hè ik zit er nog in hoor, tegen de tijd dat er reactie kwam stond hij al tegen de trekhaak, ook dat ging automatisch!

Wij zeiden tegen elkaar, kijk dat zijn ze nu, 80 op de pèage met een dikke Volvo en 6meter caravan pfffff ik zeg niet  meer doen opa levens gevaarlijk.

In de middag hadden wij iets gepland wat ik al lang een keertje wilde doen, elektrische scooter rijden. Zo een met dikke banden en een buggie zitje.

We hebben ons gesoigneerd en een regenjack meegenomen en zijn naar het ophaalpunt gegaan.

Daar kregen we uitleg; de sleutel 1 keer is aan en 2 keer is aan met verlichting hahahah dat was het.

Oh ja via de mail hadden we een route gekregen rond en door Sneek, die gaan we rijden. Oh het is alleen een route met plaatjes, geen navigatie dus. Nou na 4 knooppunten hebben we de route zelf voortgezet, het was echt super leuk om te doen. Al zijn wij motorrijden gewend, het is stil rustig niet schakelen en op het fietspad.

In Sneek zijn we gestopt midden in het centrum, en hebben we een lunch genuttigd op het terras waar we verleden jaar kennis gemaakt hebben met het “Texels skuumkoppe” een heerlijk biertje dus nu ook maar 1 genomen. Ik blijf erbij Sneek is bere gezellig! De terrasjes nodigen uit, de gebouwen stralen iets authentieke uit, en het zonnetje erbij maakt het compleet.

We moesten onze route weer vervolgen, helaas werd het tijd voor standje 2 licht aan en schuilen onder een boom.

We hebben zelf de route terug gemaakt, dat was goed te doen.

Aan het eind van de weg, langs de camping kom je bij de doorvaar route van het Sneekermeer, daar varen ook vrachtschepen en duwboten langs. Leuk om even te kijken.

De boel weer ingeleverd en terug naar de caravan, tijd voor een drankje zeg maar.

Wij hadden voor de avond gereserveerd bij het camping restaurant, ja ik denk dat het super gezellig is als de camping vol staat, de bootjes aan de steiger liggen en de geur van water en zonnebrand de lucht vult.

We hebben lekker gegeten, maar zitten nu weer onder onze eigen luifel.

Waar Chez Fred koffie gemaakt heeft een een cointreau heeft ingeschonken.

Intussen heb ik ook ons moppie gesproken, ze is Total los thuis gekomen van een weekend Max Verstappen, het was 1 groot feest alleen het reizen met alle Corona regels breekt je op. Ze is nu lekker thuis en kan er nog lang van nagenieten want reken maar dat het een beleving was.

Aan de hemel te zien gaat het straks weer flink tekeer, kunnen wij lekker slapen met schone gordijnen!

1. Theo Stolk:
    5 juli 2021
    Bij jullie dus ook een seniorencamping, hier ook bijna alles boven de 60, las ik net op het mededelingen bord dat de dichtstbijzijnde AED bij de Koffieboerderij hangt ruim 1 kilometer verder. Er moet er juist hier op de camping een hangen.
  2. Joossie:
    5 juli 2021
    Leuk verhaal, via de blog zijn we er toch een beetje bij! 😘😘😘❤️❤️❤️
  3. Ad onis:
    6 juli 2021
    Ho ho ho,beetje rustig allemaal over de ouderen he,er komt bij jullie ook bijna een worm uit jullie neus . Lou
  4. Lida of voor Annette je - zus:
    6 juli 2021
    Senioren op de camping is altijd beter dan blèrkinderen, zegt deze oma van 68! Maar ik denk ook dat dit voor jullie wel een hele omschakeling is vergeleken bij de Spaanse en Oostenrijkse jaren. En........je past er al een beetje bij, vitrages wassen op de camping en ramen zemen!!
  5. Petula Stolk:
    Serieus zus? Vitrage wassen en de ramen zemen? 😂😂
    Jullie hebben het net als wij iig ook best naar je zin, ondanks het weer en zonder elkaar 😘😘
  6. Annette:
    6 juli 2021
    Weer een leuk verhaal, we hebben er zin!! We kunnen de gemiddelde leeftijd wel oaag krijgen haha