Leeuwarden

16 oktober 2021 - Leeuwarden, Nederland

Vandaag een dagje relax, we hadden een dagje Leeuwarden in de planning staan.

Nou dat is het geworden en hoe, we kwamen er achter dat het "Rose Zaterdag" was.

Dus dat houd in dat heel Leeuwarden in het teken  staan van de liefde voor alle geslachten.

Er was een festival terrein ingericht waar je je moest aanmelden daar was de hele dag muziek en dans. Buiten in de straten was alles in rose en regenboog kleuren. Met kraampjes, dansgroepen, zangkoren  en als klap op de vuurpijl een heuse boot parade  met versierde boten vol blije mensen die danste op luide muziek en zwaaide met gekleurde paraplu's naar de omstanders l.

Wat een feest niet bepaald wat we ervan gedacht hadden, we wilden een rondvaart maken een toren beklimmen en een rondwandeling doen, De rest is wel de toren ingegaan, ik ben halverwege naar beneden gegaan omdat ik op 1 of andere manier niet tegen het feit dat je via een wenteltrap omhoog moet waar je elkaar niet kan passeren. Ik heb dit al eens in Delft gedaan maar daar werd ik zo eng, en precies dat had ik ook Vandaag dus mij niet bellen ik ben naar beneden gegaan.

Vanaf het plein heb ik ze hoog in de toren gefotografeerd dat was al leuk zat hahahha.

We waren zo rond 12 uur op een terras gaan zitten langs een gracht, we dachten we doen een bakkie en gaan dan verder.

Het was daar zo gezellig met alles eromheen en terrasverwarming dat we iets langer zijn blijven zitten

En daar kwamen de versierde schuiten met dansende mensen en gezellige muziek voorbij in de gracht naast het terras.

Hilarische leuk was dat.

En zoveel blije mensen jong en oud gewoon leuk om mee te maken.

Iets anders al we hadden voorgesteld.

We zijn beland in een biercafe met heeeeel veeeel biertje, koren op de molen van Marcel dus daar hebben we een poosje gezeten en genoten van onbekende biertjes.

We hebben lekker in de zon op het terras gezeten en mensen gekeken, in de verte de muziek van dansende mensen en vlak bij een groep van dansende kinderen die natuurlijk heel lang geoefend hadden, ook zo schattig om te zien.

Inmiddels werden de markt kraampjes opgeruimd en maakte Leeuwarden zich op voor de avond. Wij zijn gaan dineren in een restaurant langs de gracht wel lekker binnen want de avonden worden te koud om zomaar buiten te zitten.

We hadden kaasfondue besteld, dat is altijd anders als thuis maar wel lekker.

Inmiddels waren we aardig moe van al dat geslenter en zijn naar het hotel gaan wandelen. Eenmaal daar hebben we nog een afzakkertje genomen en nu is het bedtijd, morgen weer een stevige route voor de boeg!

Franeker / Annaparochie we komen eraan.

Nog even het eind van de 50 uur dans marathon gekeken, diep respect voor die mensen, mooi om te zien hoe ver mensen kunnen gaan.

Nu slapen!

1. Lida of voor Annette je - zus:
    17 oktober 2021
    Zó vielen jullie met je neus in de boter: deze roze zaterdag was al gepland in juni 2020 en werd steeds uitgesteld ivm corona! Leuk om een keer mee te maken, zeker als het zo onverwacht is. Goeie wandeldag en succes alle vier.
  2. Lida of voor Annette je - zus:
    17 oktober 2021
    Deze roze zaterdag was al gepland in juni 2020 en werd steeds uitgesteld, dus jullie vielen onverwacht met je neus in de boter. Veel wandelplezier en succes alle 4!
  3. Annette:
    17 oktober 2021
    Tot nu toe is het hier heerlijk in Leeuwarden en hebben we goed weer. Vandaag weer een etappe gedaan maar daar zal Astrid wel een verslagje van doen
    Groetjes