Dinsdag /woensdag

24 juli 2019 - Estartit, Spanje

Ja vandaag 2 dagen 1 verhaal. Gewoon omdat we gisteren weer eens te weinig gedaan hebben! Oké Annet en ik hebben gelopen vroeg in de ochtend, het was toen al niet uit te houden. Maar bikkels die we zijn toch maar even gegaan.Ook Fred heeft de fiets gepakt en is eindelijk op de top gekomen,iets waar hij al een paar keer naar op pad geweest was. Het was de moeite waard zei hij. Het uitzicht was prachtig hij kon rondom heel ver kijken. Ook over de zee.

Op de weg terug brood halen en terug de camping op. Daar was de tafel al schoon hahhha oké ontbijt gemaakt en rustig een bakkie gedaan.

Toen we er allemaal klaar mee/voor waren zijn we naar zee gegaan, daar waren weer die golven. Dit in tegenstelling van die ochtend toen wij aan het lopen waren, toen was de zee spiegelglad en schitterde de zon op de weinige rimpels die je zag.

Stoeltje neer parasol op, even in zee en daarna goed smeren, ik bedoel ons lijf dan hè. Het was nog te vroeg om onze innerlijke mens te smeren.

Marcel is even koffie gaan halen bij ons favorieten tentje, altijd lekker een bakkie leut.

Kijk dat zonne in zo’n 5 standen stoelos natuurlijk zalig maar je moet er wel voor waken dat je geen zwart-wit pastille wordt. Maar dan komt het, de achterkant hoe bruin je de achterkant. Ja nu hoor ik jullie denken:  gewoon op je handdoekje op het zand. Nou nee dat is een houding die trek ik niet, en dan de temperatuur op het zand is nog eens een paar graden hoger. Nee daar heb ik wat op gevonden: kijk ik heb een stoel met voetenbankje. Nu doe ik het als volgt ik zit gewoon op mijn stoel, draai mij dwars op de zitting, benen over de armsteun en laat mij dan voorover vleien op het voetenbankje. Ja het klinkt niet elegant, het ziet er ook niet elegant uit maar het is goed te doen.

Eerst zaten ze mij uit te lachen maar inmiddels doet Joyce het ook en die vind het heerlijk liggen. Je ligt van de grond krijgt wat wind en je bruine de achterkant! Ja je moet wat hè, af en toe moet je echt even afkoelen in zee of onder de op het strand geplaatste douche. Ook op het strand hebben we ons droogje en natje mee. Ik heb gisteravond eiersalade gemaakt voor op een stokbrood dus dat hebben we dan ook lekker gegeten.

Ons gangetje naar huis was eerst langs de Mojito, de bakker en dan de camping.

Na een kalme nacht, ik ben zelfs in de caravan begonnen met slapen was het om 7 uur een beetje mistig. Ik ben brood gaan halen en we hebben even een was gedraaid voordat we naar Gerona gereden zijn.

Ja vandaag hebben wij Gerona bezocht, niet de markt zoals verleden jaar maar de stad zelf. We hadden snel een parkeergarage gevonden, deze was op 10min. lopen van het oude het oude centrum. En wat voor centrum, ja een centrum waar ze niet onder stoelen of banken steken dat ze Catalonië onafhankelijk willen hebben. Overal waar het kan vlaggen ze en hangt het nog steeds vol met gele lintjes. We hebben na een uur rijden eerst koffie gedronken, vervolgens zijn we de oude binnenstad in gegaan. En net als de kustplaats Rosès bestaat dit uit kleine smalle straatjes, alleen ligt dit tegen een berg aan . Dus ontelbare doorkijkjes waar smalle stenen trappen je naar een hoger gelegen straat of plein brengen. Alles netjes en schoon, met hier en daar een voor een binnenplein veel te grote boom.

Onder de huizen zijn kleine winkeltjes gevestigd, van hele luxe tot kleine souvenir shop’s. Of winkels met aardewerk, je kent het wel van dat mediterrane met olijven, citroenen en lavendel erop afgebeeld. We zijn zowaar nergens weggekeken! We liepen door de straatjes en opeens zag je dan een plein met een grote kerk/kasteel, van die fotomomenten je weet wel. Die heb ik dan ook genomen. Het viel ons op dat het rustiger was dan verleden jaar, of het nu over het algemeen rustiger is of alleen vandaag?.

Goed we liepen verder en daar zagen we een soort kasteel tuin in half vervallen toestand, het was mooi om te zien wat de bedoeling was van de nu begroeide “grachten” en hoge hekken rondom. Het zinderde er van de hitte, terwijl ik een beetje in de hoogte rond keek hoorde ik muziek en zag boven aan een stoeltje staan! Ik zei tegen Marcel dat zou gaaf zijn als ze daar een terras zouden hebben. Het leek ons onwaarschijnlijk want nergens beneden aan werd er ook maar 1 woord gerept (lees aangekondigd via een boord). Oké je moest er wel in deze deze hitte een paar trappen voor oplopen maar idd er was een terras met heerlijke muziek en allemaal hoekjes en plekjes om te zitten. Wij vragen bent u al geopend? Het was zo dat er in de avond live muziek gespeeld werd. Ja hoor wat wilt u drinken? . Nou we hebben daar dus een lekker biertje genoten, in de wind van een ventilator en op de achtergrond muziek.we hebben daarna nog lang rondgelopen en gekeken naar de diversiteit van alle huizen en winkels daar. Ik heb nog een blousje gekocht en een flesje met frambozen pulp azijn.

Oh dat vind ik zo lekker, ik krijg het vaak van mijn zus oké het is dan aardbei maar net zo lekker.

Na wat wandelen kwamen we op een plein, zo’n plein uit een folder. Aan alle kanten bogen met daaronder terrasjes van de div. restaurants en bistro’s volop keuze. De ene had het nog mooier aangekleed als de ander, de straten waren smetteloos schoon. Een plezier om even te gaan zitten.

We hebben daar dan ook de lunch genuttigd, waarna we de auto weer opgezocht hebben en richting de camping gegaan zijn.

Oh eerst nog even stoppen bij de Decathlon voor Fred, hij heeft nl zijn fietsschoenen na jaren trouwe dienst in tweeën getrapt, dus nieuwe moesten er komen. Het zijn prachtige witte geworden, handig met  mountain biken hahahaha .

Al met al een mooie dag en een hoop moois gezien ondanks de warmte.

Nou jullie ook hou je hoofd koel dan doen wij dat ook

1. Kitty:
    24 juli 2019
    De hitte straal van je verhaal, hier trouwens ook erg warm (heet), maar gezellig zo stad bezoeken, anders dan in Nederland, maar lekker genieten van de zee en ZON, veel plezier xxx
  2. Lida of voor Annette je - zus:
    25 juli 2019
    Geen foto van die buikligstoel? En van Fred zijn top-uitzicht?
    Verder weer een heerlijk mee beleef verhaal!
  3. Niek:
    25 juli 2019
    pff...krijg het er warm van...ohh nee...ik was al warm...hahaha...enjoy lieverds !! xxx
  4. Theo Stolk:
    25 juli 2019
    Graag een video van de stoeldraai😅
    Leuke foto's en was weer een leuk verhaal