Dag 5

18 juli 2019 - Estartit, Spanje

Donderdag

Ik ben de  dag begonnen voor dag en dauw met een flinke wandeling langs de kist. Ik heb mijn nordic stokken meegenomen een waterzak  op m’n  rug en heerlijk kijkend naar de zee en de opkomende zon even in mijn eigen wereld.

Zo in de ochtend is er toch best al wat publiek op de benen, mensen die de hond uitlaten, hardlopen, wandelen of gewoon de koelte van de ochtend opsnuiven zittend op 1 van de 100 bankjes langs de boulevard.

Blij de haven waren er werklui al flink bezig met het opnieuw straten van een gedeelte waar je overheen moet als je met je bootje aangemeerd ben. Het zijn dan ook geen kleine kiezels, nee grote platen marmer die in het cement gaan. Een hele toer dus om die dingen netjes op de plaats te krijgen.

Maar goed ik hoefde niet te helpen hahaha. Verderop werd de straat geveegd en afgespoten om het allemaal weer netjes te maken. Terwijl ik daar liep zag ik in de verte een man op een fietsje aankomen, vlak voor mij liep ook een man. Opeens gaat die man met zijn armen en benen gespreid midden op het pad staan, de fietser wilde hem ontwijken maar het was de man juist om die fietser te doen. Hij pakte het stuur van de man en druk pratend en wijzend opeen boord kwam het erop neer dat de fietser moest afstappen en naast zijn fiets moest gaan lopen omdat het een voetpad was! Even Voorde duidelijkheid het was half 8 in de ochtend er liep daar verder niemand. De fietser dacht krijg de poeppos ik fiets gewoon verder, het was toch even een raar moment zo vroeg in de ochtend.  Ik ben naar het eind van de boulevard gelopen, het tikken van de tuien tegen de masten van de zeilboten, de aanspoelende golven en die nog laagstaande zon. Een plaatje die in je herinnering blijft, zo sereen en veelbetekenend. Wel zag ik tot mijn verbazing dat ze op het mooiste punt van de boulevard een meters hoge tribune gebouwd hebben, er is daar nl jet jaarlijkse jazz festival. Dat zal s’avonds een prachtige entourage zijn, misschien gaan we er ook eens en kijkje nemen komende week. Het was weer tijd om om te keren en richting de camping te gaan. Wel even eerst brood en verse jus halen voor het ontbijt.

Vandaag stond een bezoekje aan de markt op het program, de markt die bestaat uit kleding, tassen, zonnebrillen en een groente afdeling maar goed altijd leuk om er even rond te lopen. Annette heeft een tasje gescoord, dit omdat de tas die ze mee had te groot was. Ja jullie snappen wel dat een terrasje pakken er natuurlijk bij hoort. We hebben netjes koffie gedronken zonder drank zeg maar. Na de koffie de winkelstraat in nog meer winkeltjes met zooi, mijn God wat een troep wordt er verkocht. De zon kreeg langzaam meer grip op de wolken dus de temperatuur ging rap omhoog. Een beetje loom van het slenteren hebben we toch maar een biertje gepakt opeen volgend terras.

We zijn langs het strand terug gelopen naar de camping waar we snel onze spullen gepakt hebben om naar het strand terug te gaan.

Terwijl ik dit schrijf zit ik op 5 meter van de zee in een zwoele bries, we zijn al in zee geweest een aangename verkoeling kan ik zeggen.

Straks als we het zat zijn drinken we nog wat bij de strandtent en verzinnen we wat we gaan eten vanavond.

Weer een prachtige dag in het zonovergoten Estartit.

Tot morgos dan maaros

1. Kitty:
    18 juli 2019
    Hallo as, als ik je verhalen leest zie ik dat allemaal voor me, ik wandel ook s morgens vroeg, kom geen mens of hond tegen, dus ik ken het gevoel, soms reeën of een vos heerlijk, geniet van de zee, grtjs aan iedereen xxx
  2. Dagmar:
    18 juli 2019
    Ik dacht helemaal daar komt de spanning en sensatie met dat stukje over die fietser hahaha. Maar het viel allemaal mee! Heerlijk zo’n ochtendwandeling <3
  3. Niek:
    18 juli 2019
    Ben ook een ochtend mens...heerlijk
  4. Ad onis:
    18 juli 2019
    Had een goeie voor sjekkie geweest die antifiets ss,er whaaaaaaaaaaaaaa
  5. Lida of voor Annette je - zus:
    19 juli 2019
    Dit heet nou VAKANTIE! Helemaal heerlijk Astrid, zeker met zo`, ochtendwandeling.