Dag 4

17 juli 2019 - Estartit, Spanje

We hebben gisteren de puntjes op de i gezet, zoals de het kookeiland geplaatst, de stoelen gestoffeerd, sfeerverlichting opgehangen onder andere onze lampenkap.

Wel ben ik eerst naar de winkel gelopen voor brood, eitjes en wat vergeten zaken. Vlak achter de camping is een redelijke supermarktje met inpandig een bakkerij, ze hebben het er zo geregeld dat je eerst boodschappen binnen doet. Maar als je iets van brood wil moet je apart bestellen en afrekenen, ja is dat handig vraag je je dan af?. Ze willen voorkomen dat de rij bij de kassa binnen niet te groot wordt door al die toeristen die 2 brootos en 2 krosantos komen kopen. Dus moet je buiten in de rij, ik had er 12 voor mij. De eitjes in mijn tas heb ik even in de schaduw gezet want we wilden ze bakken en niet koken.

Nou ja het ging vlot dus terug naar m’n paleisje, daar was de rest ook wakker en bezig met het ontbijt (tafel dekken, want het kookeiland stond nog niet).

Toen alles op z’n plek stond heb ik lekker eitjes gebakken, met op verzoek spek chorizo of een tomaatje. Kijk een goed ontbijt is belangrijk want vaak is de lunch het onder geschoven kindje in onze vakantie. Nog een bakkie koffie en even genieten van de rust.

Inmiddels was het wel al 30gr geworden en besloten we de dag op het strand door te brengen, hahahaha dat is altijd een hele verhuizing. Eerst wordt iedereen in de primer gezet factor 50 dan verzameld een ieder wat hij of zij denkt nodig te hebben om het dagje strand nog aangenamer te maken. We hebben er voor gezorgd dat we zo min mogelijk hoeven te sjouwe. Nee dat betekend niet dat wij met onze kont in het zand gaan zitten nee wij hebben een steekwagen voor de koelbox en het onderstel van de bolderkar voor alle stoelen. Bij het opbouwen van die bolderkar is een bouwtekening vereist, want als wij naar het strand gaan blijven alleen de schilderijtjes thuis hahahaha. Op d kar gaan 5 stoelen 3 voetenbankjes 3 parasols met voet. Ik zal er deze week een foto van plaatsen.

Ik hoor jullie denken pffffff waar begin je aan en is dat nu niet overdreven, nou wat wij doen is hier normaal het is hier iedere ochtend een soort strandartikelen corso wat voorbij loopt. Karretjes, fietsen, ligbedden op wieltjes het maakt niet uit als het maar rijd.

Het is altijd leuk als je langs al die verschillend caravans loopt en te kijken hoe de ander erbij zit. De meeste hier vinden het allemaal wel best, daar wappert van alles los staan de opblaas beesten/bedden samen met de fietsen in de voortenten. Je hebt ook van die caravan die laten de mensen hier staan, die worden dan in een opslag gezet tot je volgend jaar weer terug komt. Ze zetten dan de caravan de dag van aankomst op je plekje. Voordeel hiervan is dat je lekker door kan rijden en geen gedoe hebt onderweg. Nadeel is dat je caravan er na een paar keer niet meer uitziet. Ze staan natuurlijk in de kokende zon de hele zomer en in de winter al niet beter. Je ziet dus duidelijk een verschil.

Goed eenmaal op het strand hebben we ons lekker gesetteld, en onder het genot van een toen nog koud biertje,mensen kijken. En dat is me leuk mensen kijken, alle pluimage zie je er zitten, de meest vechtend om een plekje onder die ene parasol die ze mee hadden.

Er stond een aangenaam briesje vanuit zee dus het was goed te doen, ja en dan die zee hè . Verleden jaar op dit zelfde strand was het een rustig kalm zeetje, maar nu waren het mans hoge schuimkoppen die over je heen spoelde. Doordat er zulke golven waren was er ook heel veel onderstroom, er werd dan ook in de middag de rode vlag gehesen. Dat wil zeggen niet zwemmen! Nou daar houd geen badgast zich aan, eh ik moet zeggen geen Nederlander. Want ons eigenwijze volk denkt nog steeds dat we na het realiseren van de Delta werken het water meester zijn. Nou nee hoor zelfs een geoefende zwemmer had hier moeite mee.

Het dagje aan zee hebben we afgesloten met een Mojito en wat tapas bij strandtent Salinos. De tapas waren inktvisringen, kip kroketjes, ansjovis in azijn en patatas bravas ( gebakken aardappel voor uit het vuistje).

Je snapt dat we voldaan en gebruind weer terug kwamen op de  camping.

Het avond eten hebben we simpel gehouden dit omdat ze hier bij de super niet echt lekker vlees hebben. Dat gaan we dan ook vandaag even halen. Gister is ook onze gehuurde koelkast gekomen met vriesvak dus kunnen we voor een paar dagen eten halen.

De temperatuur was in de avond wat gezakt dus we konden goed gaan slapen.

Al met al een heerlijke dag.

Bweenos dias tot morgen

1. Lily:
    17 juli 2019
    nou lekker weer hier word het ook weer warm zag ik mmar geniet maar lekker hoor en NIET VERBRANDEN HE oke tot de volgende ik smeer ook fact 50 als ik ga wandelen dan ben je net een wandelende tampon hihihihi nou doeiiii xxx
  2. Dagmar:
    17 juli 2019
    mmmmm, de zee.. wat klinkt dat heerlijk zeg. Ik zie de hele opstelling van stoelen, parasols en koelboxen al voor me hahahaha. Bah, vervelend zo'n mojito..... xx
  3. Kitty:
    17 juli 2019
    He as, is het misschien handig als je je sleurhuis op het strand zet, haha, s avonds luisteren naar de krabbelen golfjes en een heerlijk briesje, slaap je zo grtjs xxx
  4. Lida of voor Annette je - zus:
    17 juli 2019
    Je moet ze niet teveel verwennen hoor zo `s morgens bij het ontbijt, wel heel erg lief van je. En dan die lamp! Dat maakt het echt huiselijk, zeker met die lezers eronder.
    Fijne dag morgen en pas op voor verbranden. Doe doei!
  5. Niek:
    18 juli 2019
    ik zit hier weg te smelten...verlang ook naar een duik..en een Mojito