Activiteit alom

19 augustus 2016 - Itala, Italië

En na weer een nacht van regen en gedonder kwam al snel het zonnetje tevoorschijn,
gisteren had Petula geopperd om tussen de koeien te gaan wandelen hahahahah eh ja hoe bedoel je ?
Ze wilde net zoals in ons vertrouwde Oostenrijk naar een 'koeien alm'
Dat wil zeggen hoog in de bergen naar een boerderij die gedurende de hele zomer de zorg heeft voor koeien van div. boerderijen vaak maken ze er dan ook kaas en boter . Hiervan wordt de opbrengst dan verdeeld onder de boeren. Altijd heel leuk om te zien zo'n bedrijf. Alleen hier moesten we eerst aan een paar mensen vragen of er hier zoiets  in de omgeving was, ja die was er zeker en niet al te ver weg.

Oké wij dus vanochtend verzameld, Steffie deed nog even haar haar want zoals ze zei; ik ga niet als een zwerver tussen de koeien lopen hahahaha.
Nou wij op pad we propte ons in twee auto's en hop de bergen in nou er kwam geen eind aan. Oké toen het eind in zicht kwam zagen we de Pannarotta in volle glorie voor ons ...........maar geen koeien of boerderij .......Na enig heen en weer rijden zagen we het boordje met de aanduiding van de boerderij die wij zochten. Het was vanaf daar 1,5 uur omhoog en dan ook weer terug natuurlijk en ja oké Annet heeft een kapotte Meniscus, ik een stijve hamstring dus dat moesten we ven verwerken .
De jeugd onderons had de keuze snel gemaakt toen ze bij het café ligstoelen en bediening zagen ; nee wij wachten hier wel we gaan toch niet 3 uur lopen om koeien te zien ?
Behalve Dagmar, maar die is al van klein af een berggeit dus die ging gezellig mee.
Ja we hebben ons er wel eens druk over gemaakt, maar wat moet je met ze als ze het toch niet leuk vinden . In ieder geval was het eerst tijd voor Koffie ! 10 stoelen om een tafeltje geplaatst met uitzicht op het plateau waar vanaf maandag Joyce en Steffie gaan Paragliden.

Met zo'n wandeling voor de boeg kon ik nog wel wat calorieën gebruiken, gelukkig sprak de dame van de bediening Engels en Duits dus dat was makkelijk .
Do Joe hav torte wit de koffie ?
Nou en of, Appeltaart, Appel/vijgentaart, notentaart, worteltjestaart, abrikozen/crème taart je snapt het daar zeiden wij geen nee tegen !
Ikzelf had notentaart erg lekker, eigenlijk was iedereen er wel blij mee.
Intussen zagen we de èèn na de ander van die berg afduiken  echt super gaaf om te zien, en de dames vinden het ook nog steeds leuk .
Wij hebben de wandeling aanvaart we zagen ook mensen op slippers lopen dus dat moest goed komen . Want wij zien er altijd uit als een gemiddeld ANWB echtpaar , met human nature schoenen, geruite sokken van die survival broeken aan hahahaha dus vol verstouwen er tegenaan .

Het eerste boord gaf aan 1,5 uur dat was de start , het volgende boord gaf aan dat we al 10 minuten verder waren duh 10 minuten we hadden er al een half uur op zitten .  We hebben stug doorgezet en kwamen idd bij een boerderij ......met 1 koe hahahah de rest liep op de alm . Nou we hadden er in ieder geval een flinke wandeling op zitten dat snap je en van wandelen krijg je .....dorst en trek .

Dus bij het zelfde café als van die torte hebben we ook een heerlijk broodje genuttigd . En zijn we weer de afdaling begonnen naar de camping, ik moet zeggen het was een leuke dag zo ? De camping begint van lieverlee leeg te gaan wat Nederlanders betreft maar alle gaatjes worden opgevuld door Italianen.

Als ik dit nu schrijf zijn we inmiddels allemaal gewassen en omgekleed want vanavond gaan we iets doen waar we iets doen waar we al lang naar uit kijken en wat we twee jaar geleden ook gedaan hebben . We gaan eten en PARAMPAMPOLI drinken ! Het is altijd een hele sport om het restaurant te vinden, daar het ergens bovenin de bergen ligt en de navigatie ons alle kanten op stuurt hahahah we rijden nu op een keienpad over watervallen heen ( het valt niet mee om hier te typen).
Wat ons te wachten staat zal ik morgen uitgebreid over schrijven want dan neem ik een rust dag omdat we zondag gaan Canyoningen ! Ondertussen stuiteren de dames m'n BH uit maar dat mag de pret niet drukken . Ook begin ik al trek te krijgen dus dat gaat goed komen en als het dan straks donker is en de glaasjes Parampampoli worden in de brand gestoken dan is het extra gezellig .
Ik houd de spanning er nog een beetje, voor mijn vaste volgers die weten al zo'n beetje waar we nu naar toe gaan daar we dit eerder gedaan hebben .
Morgen meer ciao

1. Annette:
    20 augustus 2016
    Even een paar blogjes gemist , erg leuk om terug te lezen. Ik word er gelijk aan herinnert dat ik mn kaarten nog op de bus moet doen. Tis vandaag zaterdag nog één week te gaan. Groetjes aan de lezers,
    @nnette .
  2. Lida of voor Annette je - zus:
    20 augustus 2016
    Ben benieuwd naar het Parampampoliverhaal; ik ben pas sinds vorig jaar bekend met jullie reisblog, dus de verhalen van al die vakanties daarvóór ken ik dus niet.
    Wandelend filmen tussen een groep koeien is ook kei gaaf want dan kun je later herhaald genieten van al dat belgeklingel en eventuele scheiterijen hahaha!