Visjes kijken

17 augustus 2017 - Argelès-sur-Mer, Frankrijk

Het was zover vandaag gingen we visjes kijken, dat wil zeggen we gingen met een boot langs de kist varen. We kwamen langs adembenemende rotsen en grotten, die vaak langgerekt in zee uitstaken als een soort landtong. De beste man op de boot vertelde ons van alles en nog wat over al dat moois. We verstonden er echter geen reet van dus vroeg ik spreek je ook Engels, no ei speek Frens! Ja dat hoor ik sukkel hahahaha. Toch kwam er een bemanningslid naar me toe met een soort boekje en daarin de hele reis verslagen in het Engelands hoe handig is dat zeg.

Op de rotsen stonden grote burchten en reünies, sommige gerestaureerd en andere vervallen. Ook zagen we een training centrum voor Franse en Spaanse militairen, boven op een berg. Er waren tokkelbanen, klimmuren, Abseil touwen en meer van dat stoers. Het was volgens de man nog in gebruik al zag je er niemand. We kwamen langs het huis van de man die het dynamiet heeft uitgevonden, het staat op een randje boven de zee geheel verlaten. Leuk om te weten toch.

In de haven Port Vendres hebben we even wat passagiers opgehaald. Het is tot mijn verbazing een echt haventje zomaar in een baai om een hoekje! Er lag een klein container schip uit Panama ( Annet had m even opgezocht op haar app waarmee ze de schepen waar Berend op vaart kan volgen). Om de volgende landtong heen ging de boot heel dicht langs de kust varen er werd een beetje voer uitgegooid en in een mum van tijd zag je honderden vissen/visjes rond de boot.

Het leukste komt nog, het is een speciale boot!

Een speciale boot As! Ja een speciale boot!

Kom vertel we wachten...... oké hier komtie, per dek het, waren er drie, mochten we beneden dek gaan, en daar was het! WIJ zaten in een aquarium! In plaats van de vissen, de onderkant van de Catamaran achtige boot was voorzien van doorzichtige wanden zodat je naar buiten kon kijken!

Hoe gaaf is dat, het was een mooi gezicht zo onderwater kijken. De boot voer heen en weer in het ondiepe deel van de baai zodat iedereen de kans had wat te zien.

Toen iedereen het gezien had zette hij koers richting Argeles Port. Dat was een uurtje varen op een kalme zee met een zon die hoog aan de hemel stond.

In de haven zijn we eerst een biertje gaan doen, dat hadden we verdiend hahahaha,

We hadden vandaag nog een missie......... sportschoenen kopen. Want morgen gaan we Canyoningen en dan heb je die nodig, en gezien dat mijn oude thuis staan.

Waar anders ga je in Frankrijk heen voor sportkleding enz.?

Decathlon natuurlijk, wij erheen en natuurlijk weer meer gekocht dan nodig je snapt het wel. Een shirtje hier een broekje daar, maar wel allemaal leuk en goed van prijs.

In de buurt was een grote supermarkt, daar hebben we gelijk voor de komende dagen inkopen gedaan. Je gaat graag een winkel binnen want die zijn lekker koel hahahaha. Het is nl. Op dit moment zo enorm warm dat je moet zo weinig mogelijk in de auto zitten.

Op de camping stond de lucht stil zinderend heet was het, in onze open voortent tikte de thermometer de 47 gr aan kun je nagaan. We hebben de zooi opgeruimd en zijn gaan zitten......met een kouwe rakker natuurlijk.

Als ik dit schrijf staat mijn mobiel eindelijk even stil, het zal niemand ontgaan zijn wat voor vreselijks er in Barcelona gebeurt is vandaag. Vele informeerde even of wij veilig waren. Het is bij ons ook best binnengekomen, als je er net gelopen hebt en die ongedwongen sfeer geproefd heb. Al die mensen die daar zijn voor een bijzondere ervaring, een onderneming.

Sommige met kinderen, andere verliefd en weer andere komen er voor de cultuur of om te winkelen.

Natuurlijk hebben ook wij het er gister even over gehad, omdat het is er nu eenmaal druk met mensen uit alle lagen van de bevolking. En we zagen best veel politie op straat. Vooral in het haven gebied. En dat zijn geen mietjes hoor, grote stoere kerels met niet mis te verstane wapens. We blijven er niet voor thuis maar het geeft je te denken !!

Medeleven voor de slachtoffers en nabestaande.

Morgen gaat het leven hoe dan ook gewoon weer verder, wij in een rubberpak met helm en klimtuig in een stromende rivier. We hebben er zin in!

1. Pa:
    18 augustus 2017
    Nou weer een prachtig verhaal,weer een hele belevenis,geniet maar van alles Grt van ons.
  2. Lida of voor Annette je - zus:
    18 augustus 2017
    Gelukkig hebben jullie vandaag een geslaagd uitje gehad. Je ziet de warmte op die foto's.
    En ja, je blijft niet thuis omdat er iets geks kan gebeuren in een grote stad, maar je voelt je toch niet veilig, in welk gebied je ook bent.