Geweldig

20 augustus 2016 - Itala, Italië

Wat een heerlijke avond hebben we gehad ! Allereerst wil ik jullie uitleggen wat we gedaan hebben .  Gisteren heb ik het laatste deel van m'n blog in de auto geschreven onderweg naar restaurant Rifugio Grucolo .

Dit is een authentiek tirools/ itáliaans restaurant waar we drie jaar geleden voor het eerst op aanraden van kennissen op de camping geweest zijn . Je moet ervoor best een stuk rijden, en zelfs zo de bergen in dat je mobiel en navigatie het niet meer doen . Ze zeiden ook ;als je denkt dat je fout zit dan zit je goed gewoon doorrijden hahahaha oké we hebben het weer gevonden .

De laatste keer dat we er heen wilde twee jaar geleden zijn we er niet gekomen en hebben we een pizza gegeten onderweg terug naar de camping. Maar gisteren wasjes zover de verwachtingen waren hoog daar het toen zo super gezellig was. Eenmaal binnen werden we verwelkomt door het uiterst vriendelijke personeel en namen we plaats aan een lange tafel ......iets drinken, ja graag . Met de drankjes kwam ook de menu kaart ......oh nee hè die was vertaalt in het Nederlands !

Eigenlijk hadden we allemaal in stilte de zelfde gedachten ; oh nee het is hier ook al zo'n commerciële tent geworden....... We besloten in overleg een familie menu te nemen dan brengen ze van voor tot nagerecht van alles op tafel ;
Voorgerecht: huisgemaakte worst, salami,spek en ham geserveerd met brood en Polenta ( polenta is een mais gerecht dat je in Italië overal bij krijgt )
Als hoofd gerecht : karbonade, worstjes ( die zijn open geklapt op de grill gelegd)en spare ribs ook van de grill .
Zuurkool gegaard met botermalse stukken varkensvlees om je vingers bij op te eten !
Goulaschvlees in paprika jus met stukje mee gegaarde paprika en ui .....mmmmm
Stukken gestoofd konijn in eigen jus !
Salade's tomaat en kool
Geserveerd met wederom polenta .

Tussendoor kregen we een sorbetto de limone dit is een soort geschaaft ijs met citroen en alcohol geserveerd in champagne glazen .

Als dessert : div punten taart, appel, noten, choco enz .
Je snapt dat we het hier erg naar ons zin hebben, en de bediening loopt vriendelijk lachend af en aan, informerend of alles in orde is .

En alsof dit alles niet genoeg is komt de grand finale .....tam tam tam tam ( trom geroffel) De PARAMPAMPOLI ! dit is een op basis van koffie en grappa warm geserveerd drankje dat in de fik staat als ze het in hele liefelijke kopjes .
Het werkt daar zo dat je drinkt m op en als je nog meer wilt dan zet je je kopje weer terug op het dien blad ......na 8 vonden we het genoeg .

Oh wat super leuk was dat ! Maar nee dit was nog niet alles, ik ging naar de bar om af te rekenen, de vriendelijke man vroeg gebrekkig Duits/Nederlands ;
Jullie nog kijken in keller ?
Ja bij een Oostenrijker in een kelder gaan kijken is natuurlijk altijd een risico hahahaha maar ik heb de zooi bij elkaar geroepen en zijn de kelder in gegaan.
Daar was ons welkom een proeverij van drankjes, Grappa, snaps, basilicum/Citroen snaps, frambozen likeur enz.

Ook maken ze daar kazen,worst en spek, ook die  mochten we proberen .
De kaas was even wennen want de eerste die ik probeerde was met appel smaak ....ja echt appel smaak ze zijn er hier helemaal gek van . Het staat hier in deze omgeving dan ook voor met appelgaarden ipv druiven.
De andere kaas was heerlijk van smaak, en daartegen we dan ook een stuk van gekocht.
De droge worst daar krijg ik nooit genoeg van, die kopen we in Frankrijk ook altijd in verschillende smaken, die kun je ook makkelijk meenemen om op brood te doen.
Na een flinke voorraad Parampompolie te hebben gekocht kregen we nog een afzakkertje nou letterlijk en figuurlijk want we moesten in het stik donker ook die berg weer af naar de camping hahahaha.

Natuurlijk gaat As nooit ergens weg zonder sporen achter te laten ik was inmiddels goed bevriend met de eigenaar, en had dan ook snel twee t-shirts van het huis gescoord hahahaha .
Ook hebben we mail adressen uit gewisseld, dit omdat ik voor hem zakelijk iets ga regelen in Nederland, hierover kan ik helaas nog niks kwijt .

Na een spannende auto rit moesten we vanwege de tijd de auto buiten de camping parkeren en dan lopen naar de caravan. Daar hebben we nog een uurtje buiten gezeten en nog even nagepraat over hoe geweldig dat het restaurant eigenlijk was.
Tja het voldeed aan onze hoge verwachting .....gelukkig maar.

Terwijl ik dit schrijf zitten we heerlijk aan het water met ons droogje en natje we doen vandaag rustig aan want morgen staat Canyoningen op het program !
Vanavond gaan we nog even wandelen naar het dorp Levico Terme daar is een 'blues festival' aan de gang . Dus dat nodige uit om is te gaan kijken .
Verder heeft Berend onze drone in elkaar gezet en voorzichtig geprobeerd om er mee te vliegen hahahah echt grappig iedereen zat omhoog te kijken wat dat nu weer was .
Hij moet nog 'even oefenen' zeg maar .
Nou morgen weer een spannend avontuur als we allemaal in een rubber pak door een bergspleet glijden !
Ciao

1. Jannie Ras:
    20 augustus 2016
    Zeker wel vol gevreten he
  2. Lida of voor Annette je - zus:
    20 augustus 2016
    Jullie konden ook tonnetje rond de berg afrollen! En vanmorgen zeker het ontbijt overgeslagen? Jullie hebben geen echte luiervakantie met al die belevenissen: paragliden, canyoningen, autosport ( by night) in de bergen, bergwandelen, zwemmen. En dan ook nog alles in een blog vastleggen voor het thuisfront! Veel plezier morgen in jullie rubberen pakkie en kijk uit met die blessures.
  3. Pa:
    20 augustus 2016
    Wij moeten dat alles missen maar vergeten zulke vakantie nooit ,maar onze herinneringen blijven bestaan ,maar Broers ,Zussen Schoon zussen kinderen Schoon zoons alle maal het was mooi, Grt Lenie en Bram
  4. Kitty:
    21 augustus 2016
    Zaken doen!!!, je lijk die breg. wel, zo te horen erg gezellig geweest grtjs aan iedereen xxx